۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۹۰۲۲۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مبلغان معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنند

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: مبلغان باید در خطابه و منبر خود بسترهای لازم را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی فراهم کنند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران شنبه شب در جمع معاونان تبلیغ شهرستان ها با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، از این ماه به عنوان ماه ولایت و امامت یاد کرد و گفت: در این ماه پر فیض، خداوند متعال رحمت گسترده الهی را بر بندگان خود همچون باران نازل می کند.

وی با بیان این که شب ها و روزهای ماه مبارک رجب از ارزش معنوی بالایی برای تطهیر درون برخوردار است، افزود: مبلغان دینی باید ارزش های معنوی این ماه را در منابر و خطابه ها برای عموم مردم بیان کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ماه رجب فرصت مناسبی برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال است، تصریح کرد: به یاد خدا بودن و تذکر در این ماه ارزشمند و خجسته الهی لذت بسیار بالایی دارد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی باید فضیلت های اعمال عبادی در ماه رجب که دارای مستوجب رضوان بزرگ الهی است را برای مردم بیان کنند، افزود: پیامبر گرامی اسلام در عظمت و فضیلت ماه رجب فرمودند که پاداش یک روز، روزه گرفتن در ماه رجب  هرگز با حسنات دنیوی قابل مقایسه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: مبلغان دینی به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین رسالت سنگینی در تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سال جدید بر عهده دارند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید براین که منبر و خطابه بهترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغ همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: به دلیل اعتماد بالای مردم به منبر علما و روحانیان، باید موضوع شعار سال به طور جدی مورد توجه مبلغان و روحانیان قرار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی از هر فرصت تبلیغی که به دست می آورند باید به منظور تبیین صحیح مسأله اقتصاد مقاومتی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: متأسفانه موضوع اقتصاد مقاومتی هنوز در سطوح مختلف جامعه به خوبی نهادینه نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که با وجود تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری درباره مسأله اقتصاد مقاومتی، اما هنوز متن جامعه به خوبی با این مسأله و کارکردهای آن آشنا نیستند، بیان داشت: این وظیفه روحانیت به ویژه مبلغان دینی است که در سال جدید به طور جدی و اصولی به این موضوع بپردازند.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که کشورمان امروز برای پیشرفت و توسعه راهی جز تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ندارد، گفت: باید به منظور رفع تحریم ها و قطع وابستگی به دیگر کشورهای جهان، مسأله اقتصاد مقاومتی را در همه بخش های اقتصادی کشور مورد توجه قرار دهیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مبلغان دینی در مناطق روستایی و محروم باید بیشتر به مسأله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تأکید کنند، افزود: این مناطق بهترین ظرفیت را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارا هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت مستقر در روستاها علاوه بر مسائل دینی و معنوی در دیگر مباحث آن منطقه نیز نقش آفرین هستند، تصریح کرد: حضور روحانیت در مناطق روستایی علاوه بر تقویت مباحث دینی، موجب توسعه و پیشرفت عمرانی و فرهنگی این مناطق شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که متأسفانه آن طور که شایسته بود به مسأله اقتصاد مقاومتی پرداخته نشده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان و مدیران بخش های مختلف کشور باید در سال جدید از همه ظرفیت های موجود به منظور تحقق مطلبات رهبری در سال جدید بهره گیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ماه آینده، گفت: مبلغان دینی نباید به طور مستقیم در این مسائل ورود پیدا کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان دینی و روحانیت حاضر در مناطق تبلیغی باید تنها شاخص های انتخاب اصلح که مورد توجه امام راحل و مقام رهبری بوده است را برای مردم بازگو کنند، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید هوشیار باشند تا در مسائل انتخاباتی و بازی های سیاسی و حزبی ورود پیدا نکنند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که کاندیداها به دلیل مقبولیت و مردمی بودن مبلغان دینی تلاش می کنند آنها را با خود همراه سازند، بیان داشت: مبلغان دینی تنها وظیفه دارند شاخص های مهم در انتخابات را بیان کنند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبلغان باید در خطابه و منبر خود بسترهای لازم را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی فراهم کنند، تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت نظام اسلامی در عرصه بین المللی می شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی به منظور حضور کمرنگ مردم در انتخابات پیش روی، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور حداکثری خود در انتخابات پیش روی مشت محکمی بر دهان بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی خواهند زد.

حجت الاسلام صادقی انتخابات را نماد دموکراسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: کشورهایی نظیر آمریکا که برگزاری انتخابات در ایران اسلامی را زیر سؤال می برند در انتخابات اخیر ریاست جمهوری خود جایگاه مردم در انتخاب رییس جمهور خودشان را به دنیا ثابت کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در 38 سال اخیر به طور میانگین هر سال یک انتخابات سالم را برگزار کرده است، بیان داشت: ملت بزرگ ایران در انتخاب همه ارکان مهم نظام اسلامی نقش دارند و این نشان دهنده نقش مردم در همه بخش های نظام اسلامی است.

وی با اشاره به این که انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه امسال از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: دشمنان در آستانه انتخابات تلاش می کنند با ناامید کردن مردم، زمینه حضور کمرنگ آنها در انتخابات پیش روی را فراهم کنند که مردم باید هوشیار باشند و فریب تبلیغات منفی دشمنان را نخورند./950/202/ب2

ارسال نظرات