۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۴۹۰۲۳۱
امام جمعه عجب شیر:

آمریکا با حمله به سوریه منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشت

حجت الاسلام شربیانی با محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه، آن را زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل عنوان کرد و گفت: تسلیحات شیمایی سوریه بهانه بی اساس آمریکا برای حمله به سوریه بود.
حجت‎الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه شهرستان عجب شیر

حجت الاسلام محمود شربیانی، امام جمعه عجب شیر درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه، اظهار داشت: این اقدام غفلتی بزرگ است، چرا که آغاز این حمله با ارتش آمریکاست اما پایان دادن به این حمله با آنها نیست.

وی با محکوم کردن این اقدام، آن را زیر پا گذاشتن حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل عنوان کرد و گفت: سوریه در سازمان ملل ماجرای حمله شیمیایی را توضیح داد و روسیه اعلام کرد سوریه انبار داعش و جبهه ‌النصره را بمباران کرده و بمب‌های شیمیایی در انبار داعش بود، اما در واقع آمریکا به دنبال بهانه ای برای حمله بود.

حجت الاسلام شربیانی افزود: ابرقدرت‌ها درزمان جنگ تحمیلی خود اقدام به تجهیز ارتش صدام به سلاح‌های شیمیایی کردند و وی این بمب ها را علیه رزمندگان ایرانی و مردم عراق بکار برد حال امروز همان‌ها به بهانه دروغین استفاده از این سلاح توسط ارتش سوریه قصد دارند همانند برنامه حمله به عراق آن کشور را نیز اشغال کنند.

وی با بیان اینکه هدف آمریکا از حمله به سوریه مسلط شدن بر منطقه و حاکم کردن اسرائیل در راستای شعار تسلط بر خاورمیانه است، تصریح کرد: تحقق این موضوع غیرممکن است و آمریکا هیچ گاه تعبیر این رویای خود را نخواهد دید و در این عرصه نیز بسیار متضرر باز خواهد گشت.

امام جمعه عجب شیر با بیان اینکه ملت ایران دست ظالم را قطع می کند، افزود: ملت ایران یاری‌گر کشورهای مظلوم است و نمی تواند با کشورهای ظالم همچون آمریکا دست دوستی دهد، این ملت در مقابل ظلم ظالمان ایستاده و خواهد ایستاد و مظلومان را یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به بیستم فروردین ماه سالروز قطع رابطه سیاسی ایران با آمریکا، اظهار داشت: بیستم فروردین ماه سالروز استقلال وخود کفایی ملت ایران در زمینه سیاسی ، نظامی، هسته ای و فرهنگی است، ایران به واسطه قطع ارتباط با آمریکا و کوتاه کردن دست استکبار جهانی در امور داخلی خود به این استقلال و پیشرفت همه جانبه رسیده است.

حجت الاسلام شربیانی بیان کرد: این روز نماد استقامت و جهاد ملت ایران در برابر سختی ها و نشانگر خواستن و توانستن ملت انقلابی ایران در برابر آمریکا و استکبار جهانی است./854/302/ب2

ارسال نظرات