۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۹۰۳۵۴
آیت‌الله ری شهری مطرح کرد؛

تحقق شعار سال؛ زمینه ساز برقراری امنیت و مبارزه با مفاسد

آیت‌الله محمدی ری شهری با بیان اینکه مفاسد اخلاقی و اجتماعی ناشی از بحران اقتصادی و گرانی است، گفت: با تحقق شعار سال، زمینه برقراری امنیت و مبارزه با مفاسد اخلاقی و اجتماعی میسر خواهد شد.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیدار سرکلانتر نهم شهرری و کارکنان نیروی انتظامی این شهرستان با بیان اینکه مهمترین راهکار در تحقق شعار سال ایجاد امنیت در جامعه است، گفت: امام علی(ع) هشت سیاست امنیتی حکومتی ارائه فرموده‌اند که اگر آن موارد رعایت شود امنیت در آن حکومت حاکم می‌شود.

وی افزود: نخست برنامه‌ریزی برای شناخت چالش‌های امنیتی است، انسان باید در این زمینه شناخت داشته باشد تا موفقیت کسب کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به دومین سیاست حکومتی امام علی(ع)، اظهار داشت: دومین سیاست برخورداری از ابزارها و امکانات بازدارنده است یعنی باید یک سلسله اموری انجام شود تا اصلا جرمی در کشور اتفاق نیفتد براین اساس نظام و سیاست امنیتی حکومت باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از انجام جرم در کشور پیشگیری شود و اجازه ندهد فضایی ایجاد شود که در کشور خلافی رخ دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تقویت مادی و معنوی نیروهای مسلح را سومین سیاست حکومتی بیان کرد و گفت: نیروهای مسلح از نظر مادی و معنوی باید جایگاه خوبی داشته باشند چرا که اگر نیروی مسلح از نظر اعتقادی ضعیف باشد انتظاری از او برای برقراری امنیت نمی‌رود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به چهارمین سیاست را در برنامه‌ریزی برای تبدیل تهدیدهای امنیتی به فرصتهای امنیتی مطرح کرد و اظهار داشت: ما باید تهدیدها را به فرصت و دشمنان را به دوست تبدیل کنیم و مراقب باشیم که به گونه‌ای رفتار نکنیم که مفسدان اخلاقی را به مفسدان امنیتی تبدیل کنیم و این امر با برخوردهای نیکو امکان‌پذیر است.

وی اجتناب از درگیری با دشمن بدون این که ضرورتی داشته باشد را از دیگر سیاست‌های حکومتی امام علی(ع) دانست و تصریح کرد: امام علی(ع) تا جایی که می‌توانست از درگیری با دشمن اجتناب می‌کرد مگر در صورت ضرورت.

رییس دانشکده علوم حدیث ادامه داد: هوشیاری در برابر توطئه‌های امنیتی از دیگر سیاستهای حضرت علی(ع) بوده است. انسان نباید با دشمن درگیر شود ولی باید مراقب دشمن نیز باشد و این نیاز به هوشیاری فراوان دارد رعایت ارزش‌های اخلاقی در کشف توطئه‌های امنیتی از دیگر سیاستهایی است که باید مراقب بود در کشف آن ارزشها زیر پا گذاشته نشود.

آیت‌الله محمدی ری شهری آخرین سیاست را برخورد قاطع با عوامل و تهدیدکنندگان امنیت اجتماعی دانست و گفت: امروز بسیاری از مفاسد اخلاقی و اجتماعی ناشی از بحران اقتصادی و گرانی در جامعه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تولید و اشتغال مهم‌ترین سد در برابر گسترش فساد در جامعه به شمار می‌روند بنابراین اگر شعار سال در کشور محقق شود امنیت نیز برقرار خواهد شد./202/813/ب1

ارسال نظرات