۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۴۹۰۴۶۴
معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است

معاونت نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است که ۲۱۶ هزار نفر آن مربوط به دوران دفاع مقدس است.
صیاد شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسن سیفی امروز در کنگره ۱۴۰۰۰ شهید شمال‌غرب کشور مصادف با سال‌روز شهادت علی صیادشیرازی و اولین سالگرد مدافعین حرم ارتش که در مسجد امیر‌المونین(ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ۲۱۹ هزار شهید تقدیم انقلاب شد که ۲۱۶ هزار نفر آن مربوط به دفاع مقدس و سه هزارو ۱۰۰ نفر شهید از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۵۷ است.

سیفی با اشاره به اهمیت و جایگاه استراتژیک ارومیه، خاطرنشان کرد: دفاع از انقلاب در ارومیه و شمال‌غرب تاوان سنگینی دارد ولی مردم این منطقه همیشه در برهه‌های حساس حضور یافته‌اند و از ایران و انقلاب دفاع  کرده و هر بار حماسه‌ساز و قهرمان دیگری را معرفی کردند.

وی با بیان اینکه بیشترین شهید دوران دفاع مقدس یعنی سه پنجم مربوط به غرب و شمال‌غرب کشور است، ادامه داد: کسانی که در این مناطق زندگی‌  می‌کنند قدر امنیت امروز این مناطق را آنگونه که هست هنوز نمی‌دانند و این امنیت و ثبات، مدیون خون شهیدان این خطه هست.

معاون نیروی انسانی نزاجا با اشاره به اینکه حفاظت از انقلاب در این منطقه پرهزینه‌تر از سایر نقاط کشور است، عنوان کرد: همه جای ایران، ارومیه را با نام غیرت می‌شناسند و من نیز از ۱۳ سالگی که به مسجد برای شنیدن پای منبر حجت‌الاسلام سید محمد قریشی می‌رفتم با ارومیه آشنا شدم و ایشان برای من آذری بودن را معنا کردند با گفتن سه جمله معروف « شل اولما، خل اولما و نامرد اولما» یعنی هر که می‌خواهی باش ولی سست، احمق و نامرد نباش.

سیفی در ادامه به سال‌‌‌روز شهادت علی صیاد شیرازی اشاره کرد و گفت: ولایت‌مداری، آسمانی‌بودن، خدمت‌گزاری، امانت‌داری، صبر، خیر‌خواهی و نگه داشتن دوستان از جمله ویژگی‌های بارز شهید علی صیاد شیرازی بود.

وی بابیان اینکه نباید دوستان را با تهمت و توهین از خود دور کرد، تصریح کرد: از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران که ۳۰ میلیون آن بچه بوده یا کهولت سن دارند تنها ۵۰ میلیون باقی می‌ماند و ما چرا باید با توهین و بردن آبروی یکدیگر این تعداد را نیز از خود دور کنیم.

سیفی وجود جوانانی که در دوران دفاع مقدس از خانواده و دنیا دل کنده و به جبهه‌های جنگ شتافتند را از نعمت‌های بزرگ انقلاب دانست.

کنگره بزرگداشت ۱۴۰۰۰ شهید منطقه شمال‌غرب ارتش با حضورحسن سیفی معاونت نیروی انسانی ارتش،کیومرث شرفی فرمانده قرارگاه شمال‌غرب نزاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین شبانعلی صالحی معاون عقیدتی نزاجا، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی رییس عقیدتی و سیاسی قرارگاه شمال‌غرب نزاجا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، قربانعالی‌سعادت استاندار، مهدی فعال رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، ناصر اصلانی فرمانده نیروی انتظامی استان و یدالله آبروشن فرمانده عملیاتی ۳ حمزه(ع) استان برگزار شد./202/936/ب1

ارسال نظرات