مداومت و استمرار در امر تبلیغ از ویژگیهای مبلغ موفق است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مسلم وافی مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور، امروز در نخستین جلسه درس اخلاق سال 96 که در مدرسه علمیه کوثر ورامین برگزار شد، با اشاره به مهمترین عامل موفقیت در تبلیغ، گفت: مهارت در تبلیغ مهمترین موفقیت یک طلبه به شمار میرود.
وی تبلیغ را از جهت زمانی به سه دسته کوتاه مدت، بلند مدت و متوسط تقسیم کرد و گفت: در تبلیغ کوتاه مدت مبلغ در حین کارهای روزمره به امر تبلیغ نیز میپردازد اما در تبلیغ متوسط مبلغ با برگزاری جلسات تبلیغی به نشر معارف اسلامی در جامعه همت میکند اما زمانی که مبلغ در کانون خانواده به امر تبلیغ میپردازد در اصل تبلیغ را به صورت بلند مدت انجام میدهد.
حجت الاسلام وافی اضافه کرد: اگر امر تبلیغ بلند مدت انجام بپذیرد به طور قطع شرایط مناسبی برای سایر تبلیغات ذکر شده میسر خواهد شد.
مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور با تاکید بر اینکه مبلغ باید در نزد مخاطب مقبولیت داشته باشد، ابراز کرد: اخلاق یکی از ابزارهایی است که مبلغ میتواند به واسطه آن در نزد مخاطب مقبولیت کسب کند.
وی در ادامه با بیان اینکه بهترین خوبیها اخلاق خوب است، اظهار داشت: یکی از فرمولهای جذب مخاطب در بهاییت خوش اخلاقی است، طلاب باید در اخلاق نیکو شاخص باشند.
حجت الاسلام وافی محبوبیت را از دیگر ابزارها برای موفقیت مبلغ در امر تبلیغ دانست و گفت: مبلغ باید به مخاطب بفهماند که دلسوز او بوده و این دلسوزی ناشی از دوست داشتن است در این هنگام مبلغ محبوب مخاطب میشود.
مسؤول مؤسسه جهادی روایتگران نور با بیان اینکه مبلغ محبوب با مدیریتی که دارد میتواند از مخاطبانش استعدادیابی کند، گفت: مبلغ باید به علاقه مخاطب توجه کرده و آن علاقه را به درستی مدیریت و به مسیر صحیح هدایت کند.
وی با بیان اینکه مبلغ باید با مخاطبانش همدلی داشته باشد و این همدلی یعنی درک متقابل آنان، خاطر نشان کرد: مهمترین چیزی که در این روزگار آسان و در گذشته بسیار سخت بود انجام دادن گناه است امروز گناه نکردن بسیار سخت است چرا که زمینه گناه برای همگان فراهم است بر این اساس مبلغ باید بتواند برخی از مخاطبان را که به او مراجعه میکنند درک کند تا مبلغی موفق باشد بنابراین مبلغ خوب نه تنها ویژگیهای مقبولیت، محبوبیت، مدیریت و موفقیت دارد بلکه در امر تبلیغ نیز مداومت دارد./202/813/ب1