۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۹۰۷۷۷
حجت الاسلام حسینی قمی تاکید کرد؛

ضرورت ممارست نخبگان جامعه در فراگیری دانش و تکنولوژی روز

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از نگرانی های جدی امروز کشور، صرف بیهوده زمان نخبگان در فضای مجازی و اعتیاد به آن است، گفت: کسب دانش و تکنولوژی روز سبب سلطنت و قدرت است که نخبگان باید در این زمینه ممارست کنند.
حجت الاسلام حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این ماه رجب، ماه زیارتی امام رضا(ع) و سید الشهدا و فصل عمره رجبیه است، گفت: زیارت حضرت رضا(ع) در این ماه ارزشمند و عزیز، فرصتی گرانبها و توفیقی برجسته برای محبین این حضرت از جانب خداوند است.

وی با بیان این که امروزه بسیاری از اهل سنت، ادیان و مذاهب مختلف کلام و نهج البلاغه امیر مومنان را شرح کرده اند، تصریح کرد: یک پیرمرد مسیحی ارادتمند به امیر مومنان که نه مسلمان و نه شیعه است اما او را دوست دارد، کتابی در خصوص فضائل امیر مومنان می نویسد که آیت الله بروجردی دستور ترجمه آن را صادر می کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ای کاش دنیا همه نیرو، توان و قوای خود را در هر عصر و زمانه ای جمع و متمرکز می کردند تا شخصی همچون حضرت علی(ع) را به جامعه بشری تحویل می داد.

حجت الاسلام حسینی قمی با اشاره به ضرورت ممارست در فراگیری نهج البلاغه خاطرنشان کرد: از همین امروز تلاش کنید تا هر روز کتب شرح نهج البلاغه همچون کتاب پیام امام را مطالعه کنید اما متاسفانه این کتب در جامعه اسلامی شناخته شده نیست و باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی و بهره گیری بهینه از زمان، با نهج البلاغه و دیگر کتب شرح آن مانوس شد.

ضرورت ممارست نخبگان جامعه اسلامی در فراگیری دانش و تکنولوژی روز

وی با بیان این که یکی از نگرانی های جدی امروز کشور ما، صرف بیهوده زمان نخبگان در فضای مجازی و اعتیاد به آن است، یادآور شد: علامه طباطبایی، مفسر بزرگ شیعه و حکیم توانمند و دانا همراه با کتابت 20 جلد شرح تفسیر قرآن به نام المیزان، زمان خود را به جای حفظ آدرس و شماره تلفن، صرف مطالعه مباحث فقهی، تاریخی و علمی گذاشتند و توانایی پاسخگویی صدها سوال حدیثی، فقهی و رجالی در حوزه کتاب شناسی تخصصی داشتند اما به مسائل پیش پا افتاده هرگز اهمیت نمی دادند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در روز قیامت و معاد نسبت به صرف بیهوده زمان مسؤول بوده و باید پاسخگو باشیم، به نقل داستانی از علامه طباطبایی پرداخت و بیان کرد: علامه طباطبایی شبی مادر خود را در خواب می بینند که به ایشان می گویند خود را در دنیا صرف کاری کن که در قیامت و معاد بازار و خریدار داشته باشد و در این جهان بازار قرآن گرم است.

درخواست از تولیت آستان قدس رضوی جهت قرارگیری کتب در مسیر زائر

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: پس از این خواب علامه طباطبایی کتاب تفسیر المیزان را آغاز کردند و امروز شیعیان باید در راستای فراگیری نهج البلاغه امیر مومنان با 240 خطبه، 72 نامه و 420 کلمه حکمت آمیز ممارست کنند اما دنیای علم فراتر از اینهاست و با مطالعه این معارف، هنوز 18 هزار کلمه حکمت آمیز دیگر از امیر مومنان در غرر الحکم باقی می ماند.

وی با بیان این که کتابخانه آستان قدس رضوی و مسجد گوهرشاد با سالن های متعددی برای مخاطبان کافی نیست، از تولیت آستان قدس رضوی درخواست کرد تا همچون حرم حضرت معصومه کتاب در مسیر زائر قرار بگیرد و تصریح کرد: بنا به رسالت دینی و تبلیغی خود از تولیت آستان قدس رضوی می خواهم تا با قرار دادن کتاب در مسیر زائر آنان را به مطالعه ترغیب کنند.

کسب دانش موجب سلطنت و قدرت است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که علم موجب سلطنت و قدرت است، اظهار کرد: هر کس علم، دانش، تکنولوژی و تحصیلات داشته باشد سلطه و قدرت پیدا می کند و هر آنکس که نداشت دیگران بر او حکومت می کنند؛ ناراحتی برخی ها با دستور رییس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود از 7 کشور به آنجا مبنی بر این بود که دانشجویان نمی تواند در کشور سکونت کنند.

حجت الاسلام حسینی قمی ادامه داد: امروز دانشجویان و طلاب باید تلاش کنند تا کلام امیر مومنان در جامعه به بالاترین درجه عینیت و تحقق پیدا کند و نخبگان فرهنگی جامعه در کسب دانش روز ممارست کنند./202/864/ب1

ارسال نظرات