۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۰۱۲

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

اجرای 230 برنامه طی هفته ارتش در خراسان شمالی، آموزش پنج هزار نیروی قرآنی و اکران فیلم‌های جشنواره 100 ثانیه‌ای و فیلم کوتاه دینی رویش در استان عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سرهنگ ابراهیم گل‌گلی، ارشد نظامی آجا در خراسان شمالی، امروز در نشست خبری از اجرای بیش از ۲۳۰ برنامه مختلف به مناسبت هفته ارتش، بیست و یکم تا بیست و نهم فروردین‌ماه در استان خبر داد.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از بازنشستگان و برپایی رژه صبحگاهی در مرکز استان از مهم‌ترین برنامه‌ها به این مناسبت است.

سرهنگ گل‌گلی یادآور شد: تیپ ۱۳۰ ارتش شهید دلجویان صبح ۲۹ فروردین‌ماه با انجام رژه صبحگاهی در مقابل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد بار دیگر اقتدار نیروهای مسلح را به نمایش می‌گذارد.

فرمانده تیپ مستقل 130 ارتش خراسان شمالی با اشاره به سالروز شهادت اولین شهید مدافع حرم ارتش خراسان شمالی، گفت: فردا ۲۴ فروردین‌ماه، اولین یادواره شهید مرتضی زرهرن در شهرستان شیروان و با حضور مسؤولان استانی و کشوری برپا می‌شود.

سرهنگ گل‌گلی با اشاره به انتخابات پیش رو در سال جاری، افزود: ارتش جمهوری اسلامی هیچ‌گونه دخالت و تصرفی در مسائل سیاسی ندارند؛ اما همانند سایر مردم به‌صورت پرشور در انتخابات شرکت می‌کند.

آموزش ۵ هزار نیروی قرآنی در مؤسسه بقیه‌الله بجنورد

مدینه قاسمی، مدیر موسسه قرآنی بقیه‌الله بجنورد با بیان اینکه سالانه به‌طور میانگین ۵۰۰ قرآن آموز را آموزش می‌دهیم، از تربیت پنج هزار نیروی قرآنی خواهر و برادر از ابتدای راه‌اندازی این مرکز تاکنون خبر داد.

وی گفت: این موسسه از سال 85 مجوز فعالیت خود را از سازمان تبلیغات دریافت کرده و در طول این مدت کلاس‌های قرآنی در رشته‌های مختلف را برگزار کرده است.

قاسمی برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن، روان‌خوانی، ترجمه کل قرآن، حفظ و قرائت را ازجمله رشته‌های آموزشی اعلام کرد و اظهار داشت: البته طی تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات و دستگاه‌های اجرایی، کلاس‌های تخصصی و عمومی این مرکز ویژه خانواده‌ها و کارکنان ادارات برگزار می‌شود.

آغاز اکران‌های مردمی فیلم‌های جشنواره 100 ثانیه‌ای و فیلم کوتاه دینی رویش

رضا خدادادی قره‌باشلو، مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان، با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، از اکران مردمی فیلم‌های کوتاه دو جشنواره 100 ثانیه‌ای و رویش خبر داد و افزود: حوزه هنری استان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی اکران‌های مردمی فیلم‌های دو جشنواره فیلم کوتاه 100 ثانیه‌ای و فیلم کوتاه رویش را در استان آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه فیلم‌های این دو جشنواره در مساجد میزبان اعتکاف، دانشگاه‌ها، مدارس و سالن حوزه هنری برای علاقه‌مندان اکران می‌شود، افزود: اکران این فیلم‌ها افزون بر هفته هنر، بعد از پایان این هفته هم ادامه خواهد داشت.

بهره‌مندی ۲۰۰ هزار نفر از طرح «آرامش بهاری» خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ هزار نفر از طرح آرامش بهاری در این استان بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: 38 مبلغ غیربومی از قم و 10 مبلغ بومی در طرح آرامش بهاری خراسان شمالی مشارکت داشتند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان اینکه در این راستا 200 هزار نفر از طرح آرامش بهاری در این استان بهره‌مند شدند، افزود: طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص استان در نیمه اول این ماه برگزار که 17 خیمه معرفت برگزار شد./303/9314/ب1

ارسال نظرات