۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۴۹۱۰۶۸
همزمان با شب وفات حضرت زینب؛

مراسم گرامیداشت شهدای مدافع اسلام ناب محمدی در زاهدان برگزار شد

مراسم وفات حضرت زینب(س) و گرامیداشت شهدای مدافع اسلام ناب محمدی شب گذشته در مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد.
اجتماع مدافعان حرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، مراسم وفات حضرت زینب(س) و گرامیداشت شهدای مدافع اسلام ناب محمدی شب گذشته در مسجد علی بن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمدحسین صدر، در این مراسم گفت: یکی از راه‌های شناخت ائمه‌ معصوم نام‌گذاری آن ها است چون نام ائمه معصوم(ع) را خداوند انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: یکی از افرادی که نامش را خداوند انتخاب کرد حضرت زینب(س) است، خداوند نام حضرت زینب(س) را از سوی وحی به پیامبر فرمودند؛ معنی اسم زینب یعنی زینت پدر، فرزند دختر یا پسر فرقی ندارد می تواند باعث زینت پدر و مادر شود.

حجت الاسلام صدر افزود: امام علی(ع) تاج سر پیامبر است و پیامبر تاج سر عالم است، حضرت زینب(س) توانسته است سبب زینت و افتخار پدرش شود، یکی از خصوصیات امام علی(ع) که حضرت زینب(س) سبب جلوه دادن آن شده است خصوصیت علوم است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند تمام علوم را در قرآن جمع کرد و آن علوم را در سینه امام علی(ع) قرار داده است؛ علمی که حضرت زینب(س) دارد همان علم امام علی(ع) است، ایشان سبب جلوه و زینت دادن به علم امام علی(ع) شده است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: یکی دیگر از جلوه های امام علی(ع) که حضرت زینب(س) سبب جلوه آن شد، جلوه عبادت بود؛ امام علی به گونه ای عبادت می کرد که حتی وقتی تیر از پای ایشان بیرون آوردند متوجه نشدند و همچنان به عبادت خود با خداوند ادامه می داد.

وی در پایان افزود: امام علی(ع) بالاترین مقام صبر را دارد و حضرت زینب(س) سبب جلوه دادن به این مقام شد، به گونه ای که ملائکه آسمان از صبر ایشان در تعجب بودند یعنی حضرت زینب(س) ایستادگی کرد تا از ولایت دفاع کند./831/203/ب2

ارسال نظرات