۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۹۱۱۴۹
امام جمعه بجنورد:

نظارت مناسب بر فعالیت دستگاه‌های اجرایی عامل سازندگی و بازدارندگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نظارت مناسب دستگاه‌های نظارتی بر نهادها و ادارات اجرایی کشور، سبب سازندگی و بازدارندگی از تخلفات می‌شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان بازرسی استان، با اشاره به اهمیت و حساسیت امر بازرسی و نظارت، اظهار کرد: حفاظت و صیانت از بیت‌المال وظیفه همه مدیران و کارکنان بوده و دست‌درازی به آن بزرگ‌ترین خیانت است.

وی با اشاره به آیه شریفه «ان الله کان علیکم رقیباً»، افزود: خداوند متعال در همه حال مراقب و ناظر اعمال ما است؛ ازاین‌رو باید انسان‌ها همواره کارهای خود را مورد محاسبه قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام علی(ع) می‌فرماید: «اعظم الخیانه خیانه الأمه»؛ بزرگ‌ترین خیانت‌ها خیانت به امت است که مصداق بارز آن خیانت به بیت‌المال مسلمانان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: اگر خیانت به‌صورت فردی باشد شاید تأثیر زیادی بر جامعه نداشته باشد؛ اما هنگامی که در بیت‌المال دست برده شود بزرگ‌ترین خیانت‌ها صورت گرفته و جامعه را به سمت تباهی خواهد کشاند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: مسؤولان و مدیران بازرسی باید چشم نظام و حافظ بیت‌المال باشند و از تعدی سودجویان نسبت به بیت‌المال جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: قبل از هر چیزی باید نسبت به انتخاب مدیران و کارکنان ادارات و دیگر بخش‌های دولتی دقت شده و در ادامه هم نسبت به رصد کردن امور و تقسیم اموال بیت‌المال دقت نظر داشت.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید دولتمردان در انتخاب مدیران و کارکنان ادارات و نهادها دقت بیشتری کنند، خاطرنشان کرد: گام نخست برای رفع مفاسد اقتصادی در کشور اصلاح مدیریت‌ها است.

وی اضافه کرد: عقب‌افتادگی اقتصادی در برخی مواقع ناشی از عدم نظم و ترتیب و عدم محافظت و نظارت بر هزینه کرد اعتبارات در دستگاه‌های مختلف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نظارت مناسب دستگاه‌های نظارتی بر نهادها و ادارات اجرایی کشور، سبب سازندگی و بازدارندگی از تخلفات می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه تقوای الهی همراه با تقوای مالی و سیاسی را به همه دست‌اندرکاران مجموعه‌های اداری استان به‌ویژه مدیران و مسؤولان توصیه کرد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات