۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۵۵۵
زاکانی:

ناکارامدی دولت نتیجه استفاده از مدیران غیر انقلابی است

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه تحول در کشور نیاز به بازگشت به اصل انقلاب دارد، گفت: ناکارآمدی دولت نتیجه وجود مسؤولان غیر انقلابی است که به جای اعتماد به داشته‌های داخلی در برابر دیگران گردن کج می‌کنند.
علیرضا زاکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا زاکانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در اولین همایش مردمی نیروهای انقلابی که در مسجد فیروز آبادی شهرری برگزار شد، گفت: امروز 38 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما می‌توانیم قضاوت دقیقی درباره عملکردمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هشت سال دیگر به پایان چشم انداز باقی مانده است، ابراز کرد: با اتمام چشم انداز ما باید کشور اول منطقه در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشیم اما این جای سوال است که با روند کنونی این رویکرد محقق خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اینکه دو نگاه در بین مسؤولان کشور نسبت به این رویکرد و دو راه حل برای رفع مشکلات کشور و عبور از موانع موجود ارائه می‌شود، بیان داشت: نخستین نگاه، نگاهی انقلابی و برخاسته از این شجره طیبه است و نگاه دیگر عقیده دارد که دوران انقلابی گری سپری و تمام شده و باید چشم امید را به خارج از کشور دوخت بنابراین امروز رقابت بین این دو نگاه است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از این دو نگاه را رهبر معظم انقلاب پرچم داری و هدایت می‌کنند و دیگری را عناصر مرعوبی در داخل کشور در حال پیگیری هستند که ضد انقلاب و دشمن نیز آنان را یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروه انقلابی چیزی را بالاتر از اسلام نمی‌داند و معتقد است که اسلام بهترین برنامه را برای اوج گیری بشر ترسیم کرده است اما در نگاه دوم اسلام موجودیتی است که تنها باید اتکای حداقلی به او داشت و نمی‌شود تمام دستورالعملهای خودمان را از اسلام ناب داشته باشیم، نگاه اول و انقلابی اطمینان به خدا و نصرت الهی دارد ولی نگاه دوم تنها به کد خدا اعتماد می‌کند.

وی با اشاره به پیروزی ایران در هشت سال دفاع مقدس، گفت: نگاه به نصرت الهی که نگاهی امیدوار کننده است در پیروزی جنگ تحمیلی برای مردم اثبات شد، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این پرسش که صلاحیت مسؤولان کشور را چگونه ارزیابی کنیم فرمودند بیینید به نصرت الهی امیدوار هستند یا نه، اگر به نصرت الهی امید ندارند به طور قطع صلاحیت مدیریتی نیز ندارند.

زاکانی اضافه کرد: گروه دوم به نصرت الهی اعتقاد ندارند و امیدشان به کدخدای پوشالی جهان است، رهبری فرمودند دوای دردهای جامعه رعایت و عمل به قانون اساسی است؛ گروه دوم هیچ توجهی به رعایت قانون اساسی ندارند چرا که اگر چنین بود به حقوق شهروندی مردم عمل می‌کردند و به رعایت حقوق حداقلی اکتفا نمی‌کردند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر حقوق شهروندی رعایت شود فقر از جامعه ریشه کن می‌شود و بسیاری از معضلات موجود رفع خواهد شد؛ نیروی انقلابی  رهبر معظم انقلاب را به عنوان نائب امام می‌داند و نگاه دیگر نگاهی است که علاقه دارد رهبری در جایگاه تشریفاتی بنشیند در حالی که برخی در جهان تشنه یک دقیقه اداره کشورشان توسط رهبر معظم انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه نیروی انقلابی خود را خادم مردم می‌داند، ابراز کرد: امام راحل خود را خادم مردم می‌دانست بنابراین مسؤولان باید خاک پای مردم باشند اما گروه دوم این را دنبال می‌کند که آقایی و سالاری بر مردم را داشته باشند.

وی افزود: گروه غیر انقلابی تفکرش این است که در مقابل دشمنان زانو به خاک زده و در مقابلش گردن کج کند در حالی که در مقابل ملت خودش گردن افرازی می‌کند بر همین اساس است که موجب شده کشور با مشکلات فراوانی روبرو شود.

زاکانی با تاکید براینکه تحول در کشور نیاز به بازگشت به اصل انقلاب دارد، گفت: امروز ما در کشور کم هزینه نمی‌کنیم ما اگر دولت هم نداشته باشیم به هر خانوار 5 نفره ماهانه 2میلیون و پانصدهزار تومان اختصاص می‌گیرد بنابراین با وجود این همه سرمایه، دولت در کشور چه اقداماتی انجام می‌دهد؛ امروز ما می‌بینیم که دولتها روز به روز چاق‌تر و فربه‌تر و تنبل‌تر می‌شوند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اوضاع کنونی کشور تنها در مکتب امام راحل متحول می‌شود، اظهار داشت: اگر برمبنای مکتب امام راحل ساخته شود صعود ایران بر قله پیشرفت جهان امری حتمی و قطعی است بنابراین لازم است ما مقلد بیگانگان نباشیم.

وی با اشاره به اهمیت ایمان و خودباروی، گفت: ما با خودباوری می‌توانیم کشور را در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به بالاترین نقطه خود برسانیم تا وجود فقر در جامعه بی معنا شود.

وی تصریح کرد: ناکارآمدی دولت به این برمی‌گردد که مسؤولان آن غیر انقلابی هستند و به جای آن که به داشته‌های داخلی اعتماد کنند دائم گردن کج کرده و دنبال دیگران می‌روند.

زاکانی درباره پتروشیمی کشور، اظهار داشت: کشورما از نظر ذخایر گازی در جهان ممتاز است و هیچ کشوری از آن بالاتر نیست وقتی مواد خام آن گرفته و محصول نهایی از آن استخراج شود 350 درصد ارزش افزوده پیدا می‌کند و دو سه برابر پول فروش نفت به دست مملکت می‌رسد.

وی ادامه داد: به همین نسبت هر یک میلیون تن مواد پتروشیمی که تبدیل به محصول نهایی می‌شود دویست هزار شغل مستقیم و حداقل دو تا سه برابر شغل غیر مستقیم ایجاد می‌کند.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: در این دولت درباره ضایعات کارخانجات که در صنایع پایین دستی استفاده می‌شود ده درصد عوارض می‌گرفتند و از کشور خارج می‌کردند به چین می دادند، چینی‌ها هم محصول نهایی آن را به چندین برابر قیمت به ما می‌روختند خیانتی از این بالاتر نیست که تولیدگر داخلی له شود تا مواد چین را تامین کند./813/پ۲۰۱/ص

ارسال نظرات