۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۹۱۹۲۸
رضایی مطرح کرد؛

آمادگی ستاد جهاد توانمندسازی محرومین، برای بازسازی مناطق سیل‌زده

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور آمادگی لازم برای بازسازی مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی دارد.
دیدار رضایی با جبارزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی که پس از بازدید مناطق سیل‌زده در شهرهای آذرشهر و عجب‌شیر ترتیب یافت، اظهار داشت: در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده و عیادت از حادثه‌دیدگان سلام ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم ابلاغ کردم.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب ضمن ابلاغ پیام همدردی با داغدیدگان بر ضرورت تسریع و دقت نظر در رسیدگی به وضعیت مردم منطقه تأکید دارند، خاطرنشان کرد: گزارشی از روند خدمات رسانی دستگاه های مختلف در این حادثه را خدمت مبارک رهبر معظم انقلاب خواهم رساند.

رضایی با تأکید بر این‌که پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع چنین حوادثی باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد، ضمن این‌که فرماندهی واحد در مدیریت بحران بسیار مهم است که بایستی به صورت جدی از سوی تمامی نهادها و دستگاه‌های امدادرسان مورد توجه باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از حضور و خدمات همه دستگاه‌های امدادرسان در جریان سیل‌ اخیر، گفت: ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور آمادگی لازم برای بازسازی مناطق سیل‌زده آذربایجان شرقی دارد و از خیرین استان برای کمک‌رسانی به این مسأله دعوت می کنیم.

رضایی با اشاره به این‌که راه‌های روستایی استان آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت خوبی دارد، افزود: با این حال برخی اقدامات همچون جابجایی خانه‌های روستایی که در بستر رودخانه ها احداث شده اند، صورت گیرد، ضمن این‌که اختیارات استانداران نیز بایستی در چنین حوادثی وسیع باشد.

همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در این دیدار با ارایه گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده استان، اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر موجب ذخیره‌سازی 300 میلیون متر مکعب آب در دو حوزه آبریز استان شد که 200 میلیون مترمکعب آن در پشت سدها ذخیره شده و 100 میلیون مترمکعب نیز روانه دریاچه ارومیه شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه پیش‌بینی شده بود که این حجم آب را در طول پنج سال به دریاچه برسانیم؛ البته در اثر شدت این بارندگی‌ها، خساراتی هم به برخی مناطق استان وارد شد، اما اقداماتی از قبیل لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها و آبگیری سدهای جدید در سال‌های گذشته، از بروز خسارات بیشتر جلوگیری کرد.

جبارزاده با اشاره به این‌که کار بازسازی مناطق سیل‌زده به سرعت آغاز می‌شود، افزود: در روستای چنار که بیشترین خسارت را دیده است، زمینی در بالادست روستا به منظور جابجایی خانه‌های آسیب‌دیده در نظر گرفته شده است و کار بازسازی قبل از فرا رسیدن فصل سرما به اتمام خواهد رسید./935/۲۰۳/ب2

 

ارسال نظرات