۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۴۹۲۷۹۶
کارشناس مسائل شرعی تبیین کرد؛

احکام وقت مخصوص و مشترک نماز

کارشناس مسائل شرعی در بخش بیان احکام نماز جمعه تهران بخشی از احکام وقت مخصوص و مشترک نماز را تبیین کرد.
احکام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مقدسی کارشناس مسائل شرعی در بخش بیان احکام نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به احکام نماز و قبله گفت: قرآن می فرماید مؤمنان باید نماز را برپا دارند.

وی افزود: نماز اسلام، ایمان، خضوع، صدق، صبر، خشوع و یاد خدا و محافظت است، در قیامت جهنمیان می گویند ما در دنیا نماز نمی خواندیم، قرآن می فرماید این افراد حاضر نبودند برای خدا به رکوع و سجده بروند و نماز بخوانند از این رو با ذلت و خواری در عذاب خدا وارد می شوند.

حجت الاسلام مقدسی با بیان این که هر نمازی وقت مخصوص دارد، اظهار داشت: وقت نماز معین است به عنوان مثال نماز ظهر و عصر هر کدام وقت مخصوص و همچنین وقت مشترک دارند، در وقت مخصوص نماز ظهر اگر نماز عصر اشتباهی خوانده شود باطل است؛ همچنین اگر در وقت مخصوص نماز عصر، نماز ظهر را بخوانیم باطل می شود.

وی ادامه داد: در وقت مشترک یعنی زمانی که به قدر چهاررکعت گذشته اگر اشتباها واردنماز عصر شویم و متوجه شویم که نماز ظهر را نخواندیم می توانیم در بین نماز نیت را به نماز ظهر برگردانیم و آن نماز ظهر باشد و سپس نماز عصر را بخوانیم.

کارشناس مسائل شرعی با بیان این که باید با احکام نماز آشنا باشیم، ابراز داشت: اگر در وقت مشترک به صورت سهوی نماز عشا را آغاز کردیم و قبل از این که به رکعت سوم برسیم متوجه شدیم می توانیم نیت را به مغرب برگردنیم و بعد از آن نماز عشا را به جا آوریم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات