۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۹۳۳۱۹
امام جمعه موقت تهران:

خشم از ریشه های فساد است

امام جمعه موقت تهران خشم را از ریشه های فساد دانست و گفت: در روایت آمده است که خداوند فروبردن غضب و نوشیدن جرعه صبر از سوی بنده اش را دوست دارد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری شهادت امام کاظم(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: عصبانیت، پرخاشگری و واکنشی بودن در رفتار از ریشه های فساد است و این با سبک زندگی امام کاظم(ع) که به فروخورنده خشم معروف بودند در تضاد است.

وی بیان کرد: در روایت آمده است که فرد عصبانی و پرخاشگر موفق به توبه و عاقبت بخیر نمی شود.

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از نحوه برخورد برخی افراد شاغل در ادارات در برخورد با مردم، افزود: امام کاظم(ع) به فردی که وزیر هارون بود ضمانت داد که هرگز سایه زندان نبیند، غبار فقر بر زندگی او نیفتد و شمشیری بر علیه او تیز نشود تا او نیز به امام تضمین دهد که پناهگاه شیعیان در دستگاه فاسد هارونی باشد و او با وجود آلودگی شدید آن دستگاه در انجام این امر کوتاهی نمی کرد. در صورتی که برخی در کشور ما تا به قدرت می رسند و اطراف خود را شلوغ می بینند چموشی می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کارمندان ادارات ما باید شیوه این یار امام را در پیش بگیرند و در تعامل با مردم با روی باز و خوش رفتاری در پی حل گرفتاری آنان باشند./۲۰۲/۹۳۳/ب۱

ارسال نظرات