۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۹۳۶۵۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

پیامبر اسلام و قرآن، عامل وحدت در جهان اسلام

حجت الاسلام جباری عید مبعث را فرصتی مغتنم برای بستر سازی وحدت در میان امت اسلامی بیان کرد و گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) و قرآن کریم امروز باید به عنوان محور وحدت و همبستگی میان امت اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.
حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث حجت الاسلام جباری عید مبعث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سيد علي جباری، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جشن عید مبعث در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل، گفت: عید مبعث روزی است که خداوند متعال بهترین و بزرگترین عنایت خود را برای بشر در راستای رهایی آن ها از طلمت و تاریکی به سوری نور عنایت کرد.

وی افزود: خداوند با ارسال آیات نور وحی و رسالت در روز مبعث بر آخرین پیامبر الهی، به روز ترین نسخه را در جهت دست یابی به سعادت برای بشر تا پایان تاریخ ارسال کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان برخی از ویژگی های جامعه آن روز حجاز و مبعث پیامبر(ص)، خاطرنشان کرد: خداوند رسالت خود را بر دوش پیامبر(ص) با ارسال آیات وحی در حالی نهاد که ایشان سواد خواندن و نوشتن در آن روزگار نداشت اما متن آیه ایشان را ملزم به خواندن و قرائت آیات الهی می کند.

وی قرآن را بهترین و شفا بخش ترین نسخه هم برای دنیا و هم زندگی آخرت بیان کرد و اظهار داشت: قرآن گنجینه ای تمام نشدنی از معرفت، علم و نور است که هر چه در آن جستجو شود درهای معادن جدیدی برای انسان گشایش می یابد.

حجت الاسلام جباری عید مبعث را فرصتی مغتنم برای بستر سازی وحدت در میان امت اسلامی بیان کرد و گفت: پیامبرگرامی اسلام(ص) و قرآن کریم امروز باید به عنوان محور وحدت و همبستگی میان امت اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: قرآن بر دل های مومنان و جویندگان حقیقت زمانی می  تواند اثر گذار شود که آن ها نیز مانند پیامبر گرامی اسلام(ص) دل های خود را مهیا و آماده پذیرش این گنج گران بها کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که باید به نیازهای انسان هم در بعد معنوی و هم مادی توجه شود، خاطرنشان کرد: اگر امور معنوی الهی در جامعه ای ترویج نشود و مورد توجه قرار نگیرد، دچار آسیب هایی مانند روی آوردن جامعه به سوی عرفان های کاذب و انحرافی خواهیم شد.

وی افزود: روحانیت و مبلغان دینی باید سیره عملی پیامبر(ص) را توام با توجه به امور اخلاقی و تهذیبی رعایت کنند تا میزان اثرپذیری آحاد جامعه از سخنان آن ها بیشتر شود./۲۰۳/۱۳۱۳/ب۱

ارسال نظرات