۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۴۹۴۳۹۳
امام جمعه سورشجان:

مناظرات تلویزیونی و تبلیغات انتخاباتی برمبنای آگاهی بخشی به جامعه باشد

امام جمعه سورشجان با اشاره به اینکه مناظرات زنده یک فرصتی برای درک بهتر و آگاهی بیشتر مردم از اوضاع کشور است، گفت: مبنای مناظرات تلویزیونی و تبلیغات انتخاباتی باید سبب آگاهی مردم شود نه اینکه هیاهو و جنجال و کلی گویی باشد.
امام جمعه سورشجان

حجت الاسلام محمدعلی خسروی، امام جمعه سورشجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اعیاد پیش‌رو و مناسبت های ماه شعبان به ویژه میلاد امام حسین(ع)، تصریح کرد: اگر فرهنگ عاشورایی و حسینی در کشور حاکم شود همه کارها به صورت جهادی پیش خواهد رفت و دیگر هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

وی اظهار کرد: اگر می‌ خواهیم جامعه پیشرفت کند و اصلاح شود باید برای کشور و مردم هزینه کنیم و به یقین با تنبلی، خستگی و بی‌مسؤولیتی جامعه اصلاح نمی ‌شود.

حجت الاسلام خسروی لازمه پیشرفت کشور را استقلال دانست و ادامه داد: برای پیشرفت و استقلال کشور باید روی پای خود بایستیم و به شرق و غرب تکیه نکنیم در غیر این ‌صورت به نفع دیگران مصادره خواهیم شد.
امام جمعه سورشجان با تأکید بر انتخاب اصلح، خاطرنشان کرد: انتخابات شورا نباید تحت ‌الشعاع انتخابات ریاست ‌جمهوری قرار بگیرد و مردم در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا باید تعهد، تخصص و کارآمدی کاندیداها را مدنظر داشته باشند.

این مقام مسؤول همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کشور، بیان کرد: تجربه این چند سال نشان داد که نگاه به بیرون از کشور برای حل مشکلات چاره ‌ساز نیست و نگاه به بیرون سبب ورشکستگی اقتصاد و بی ‌اعتبار شدن در عرصه بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه پیروی از سیاست های قاجاریه و تکیه بر بیگانگان موجب بن‌بست در کشور می ‌شود، افزود: اعتراف وزیر خارجه به نقص برجام از سوی آمریکا و استفاده رییس جمهور از ماشین ایرانی در ایام انتخابات نشان می ‌دهد که تکیه بر بیگانگان سرابی بیش نبود.

امام جمعه سورشجان با انتقاد از عملکرد چهارساله دولت، تصریح کرد: دولت برای اینکه در مقابل ملت سرافکنده نشود باید رسما به این اشتباه اعتراف و از این کوتاهی ها عذرخواهی کند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مناظرات زنده یک فرصتی برای درک بهتر و آگاهی بیشتر مردم از اوضاع کشور است، گفت: مبنای مناظرات تلویزیونی و تبلیغات انتخاباتی باید سبب آگاهی مردم شود نه اینکه هیاهو و جنجال و کلی گویی باشد؛ این مناظرات منجر به جو سازی و جوگیری نباشد و منجر به رفتارهای عصبی و تنش‌زا نشود.

وی در تذکر جدی از لسان امت حزب الله گفت: اخباری و کلیپی از سخنان سخیف نماینده یکی از کاندیداها در شهرستانی نسبت به ساحت قدسی حضرت علی بن موسی الرضا(ع) دست به دست می‌ شود که دل هر انسان مسلمانی را به درد می ‌آورد و چقدر زشت و پست است که افرادی برای چند رأی کمتر یا بیشتر هیچ خط قرمزی در کلامشان رعایت نشود.

حجت الاسلام خسروی در این راستا از کاندیداها خواستار نظارت بیشتر نسبت به مشاوران و مسؤولان ستادهایشان شد تا با کلام و رفتار خود ظلمی به کسی وارد نشود و ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و ساحت قدسی امام رضا(ع) حفظ شود./9457/۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات