۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵
کد خبر: ۴۹۴۵۹۹
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

حکومت علوی باید بنا بر دستورات قرآن حق را احیا و باطل را دفع کند

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گفت: از نظر امیرمومنان علی(ع) حکومت وسیله‌ای برای احقاق حق و دفع باطل به وسیله دستورات اسلام و قرآن است.
حکومت علوی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) در نشست الگوی حکومت علوی در حاکمیت اسلامی که در سازمان بسیج طلاب برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام حکومت سنگر مبارزه است، سکوی پرواز برای رسیدن به خواسته‌های دنیایی نیست.

وی افزود: از نگاه امیرمومنان علی(ع) حکومت ابزار رسیدن به آرمان‌های معنوی بوده و هدف نهایی نیست، سنگری برای کوبیدن باطل و اقامه حق است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به شاخصه‌های زندگی امیرمومنان علی(ع) به عنوان الگوی حکومت علوی، ابراز کرد: امیرمومنان علی(ع) همواره به فکر غم و رنج محرومان و مستضعفان بودند با وجود فقرا القابی همچون امیرمومنان ایشان را خوشحال نمی‌کرد.

صادقی افزود: از نظر امیرمومنان علی(ع) حکومت وسیله‌ای برای احقاق حق و دفع باطل به وسیله دستورات اسلام و قرآن است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) ادامه داد: در جامعه اسلامی باید کاندیدهای ریاست جمهوری به زنده کردن آثار دین در جامعه، گسترش اصلاح در همه شهرها و دستیابی بندگان به امنیت و آسایش توجه خاص داشته باشد.

وی بیان داشت: امروز روح حاکم به برخی بخشنامه‌ها صرفا برای خواص است در حالیکه امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند:  در مسیر حق دچار وحشت نشوید به این واسطه که پیروان کمی داشته باشید بر خدا توکل کرده و بدانید که شما را یاری خواهد کرد.

صادقی در پایان با اشاره به اینکه عدالت در برنامه‌ها شاخصه اصلی حکومت علوی است، خاطرنشان کرد: حاکم جامعه اسلامی باید احکام الهی را از تعطیلی بیرون آورده و به مرحله اجرا برساند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات