۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۹۵۰۵۰
از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار می شود؛

نشست علمی نگاهی مجدد به ادله تجرد نفس با عنایت به اشکالات فیزیکالیسم نوین

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از برگزاری نشست علمی «نگاهی مجدد به ادله تجرد نفس با عنایت به اشکالات فیزیکالیسم نوین» با حضور استادان برجسته فلسفه اسلامی و فلسفه ذهن خبرداد.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی «نگاهی مجدد به ادله تجرد نفس با عنایت به اشکالات فیزیکالیسم نوین» خبرداد و عنوان کرد: در این نشست علمی اساتید به بررسی و تنقیح ادله تجرد نفس می پردازند و در حقیقت مسائلی از فلسفه ذهن و فلسفه اسلامی را مورد بحث و نظر علمی قرار می دهند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به کارشناسان حاضر در این نشست اظهار داشت: حجت الاسلام محمد سادات منصوری استاد فلسفه اسلامی و رئیس مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین یاسر پوراسماعیل عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ارائه مباحث خود خواهند پرداخت و دبیری علمی این نشست را نیز حجت الاسلام محمد رضاپور عضو هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی برعهده دارد.

خراسانی افزود: ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که کارشناسان و اساتید بحث در بخشی از این نشست نیز به تحلیل اشکالات وارد بر برهان ادله تجرد نفس و دفاعیات مطرح شده از این موضوع خواهند پرداخت و ما معتقدیم این مسأله از جمله موضوعات مهم و بین رشته ای در حوزه فلسفه است.

وی با بیان اینکه این نشست دومین نشست علمی مجمع در سال جاری است، ابراز داشت: نشست علمی «نگاهی مجدد به ادله تجرد نفس با عنایت به اشکالات فیزیکالیسم نوین» در کل پنجاه و دومین نشست مجمع در طول سال های تأسیس این مرکز است و تا کنون 12 نشست نظریه پردازی و چندین میزگرد علمی نیز در این مرکز برگزار شده است.

وی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته این نشست همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به پخش آنلاین سایت برای عموم علاقه مندان نیز عنوان داشت: ماحصل نشست های علمی مجمع به صورت صوت و تصویر در سایت مجمع عالی حکمت اسلامی عرضه می شود و همچنین متن مکتوب نشست پس از تأیید اساتید در خبرنامه حکمت اسلامی، سایت مجمع و همچنین ویژه نامه های علمی برای علاقه مندان منتشر خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست علمی صبح پنجشنبه 14 فروردین ماه از ساعت 9 تا 12 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود و شرکت برای عموم علاقه مندان خواهر و برادر آزاد خواهد بود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات