۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۴۹۵۰۸۰
وزیر فرهنگ و ارشاد:

نمایشگاه کتاب به تشکل‌ها واگذار شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید نمایشگاه کتاب به تشکل‌ها واگذار شده و همه نهادهای غیردولتی در برگزاری آن نقش داشته باشند.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم افتتاحیه سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که در شهر آفتاب برگزار شد، گفت: نمایشگاه کتاب از مهمترین فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: همه وظیفه دارند جایگاه و نقش کتاب را حفظ کنند بنابراین از همه کسانی که در این روزهای سخت این نمایشگاه را برپا کردند باید تقدیر و تشکر کرد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه از سال 66 تا کنون نمایشگاه کتاب همواره برگزار شده است، عنوان کرد: از نخستین دوره نمایشگاه کتاب که با حضور ناشرانی از 32 کشور برگزار شد تا امروز هیچ حادثه‌ای نتوانسته آن را تعطیل کند نشان از رشد آن در طول 30 سال دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سی امین سال برگزاری نمایشگاه امور و تشکل‌های صنفی واگذار شده است و این آمادگی وجود دارد که کلید نمایشگاه به طور کامل به صنوف واگذار شده و دولت صرفا سیاست‌گذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: باید نمایشگاه کتاب به تشکل‌ها واگذار شده و همه نهادهای غیردولتی در برگزاری آن نقش داشته باشند، امیدواریم که سال آینده صنوف میزبان و ما مسؤولان ارشاد به عنوان مهمان در نمایشگاه حضور داشته باشیم.

صالحی امیری با بیان اینکه برای رسیدن به چنین جایگاهی نیاز به نگاهی بلند است، اظهار داشت: به این منظور باید جایگاه جمعیت کتاب‌خوان، وضعیت اقتصادی نشر و سرانه مطالعه مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به آمار نشر کتاب طی سال‌های 91 و 95، گفت: طی این سال‌ها روند نشر کتاب با تحول در کیفیت و کمیت همراه بوده است.

وی درباره دیپلماسی فرهنگی و دوران پساتحریم عنوان کرد: امروز با وجود برجام نمایشگاه نقش پررنگ‌تری یافته است که از کشورهای دیگر مثل روسیه و عمان در نمایشگاه سال گذشته حضور داشتند.

صالحی امیری در پایان خاطرنشان کرد: امسال بخش بین‌الملل نمایشگاه تقویت شده و ایتالیا و استانبول به عنوان مهمان ویژه در آن شرکت دارند./202/807/ب1

ارسال نظرات