۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۹۵۲۷۲

روایت حجت الاسلام ‌آشتیانی از جلسه انتخاباتی جامعه مدرسین

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جزئیات جلسه انتخاباتی اخیر این نهاد عالی حوزوی را تشریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در جلسه هم‌اندیشی طلاب استان البرز که عصر امروز در نمازخانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به روز معلم و شهادت شهیدمطهری(ره) گفت: این سِمت را در اصل روحانیون دارند، اگرچه برخی مقام استادی را تنها برای معلمان آموزش و پرورش شایسته می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین با بیان حدیث «العلم مصباح‌العقل» اظهار داشت: در این حدیث علم بر عقل مقدم شده است؛ بنابراین باید دانست که هیچ کاری به نتیجه نخواهد رسید مگر اینکه علم نیز در کنار عمل به آن کار موجود باشد.

وی ادامه داد: در روایات همچنین در مورد ارزش علم آمده است که تنها با علم و عقل است که می‌توان مرکب چموش نفس را رام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به اینکه شهید مطهری از تمام لحظه‌های عمر خود استفاده‌های لازم را برده است، عنوان کرد: نوشته‌های وی سرشار از نکات معرفتی بوده و در عین اینکه علمی و عمیق است، بسیار آسان فهم و مایه دار است.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی به تبیین برخی ابعاد انتخاباتی پرداخت و بیان کرد: اصولگرایان چند شکست داشته اند و هم اکنون به این نتیجه رسیده اند که علت اصلی شکست هایشان، نداشتن اتحاد بوده است؛ بنابراین عزم خود را جزم کرده و مکانیزمی طراحی کردند تحت عنوان «جمنا» که در نتیجه هم اکنون دو نفر از اصولگرایان تأیید شده اند.

وی ادامه داد: «جمنا» تشکیل شد و در همه استان ها نیز نمایندگانی دارد و بنا بر این است که فعالیت‌های این تشکل محدود به انتخابات نشود، بلکه در همه ایام سال فعالیت داشته باشند و خود را تقویت کنند تا در هنگام فراز و نشیب‌ها بتوانند طیف اصولگرا را به آسانی ساماندهی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه بیداد می‌کند، ابراز داشت: مدیریت کشور اصلاً مطلوب نیست و افراد جامعه با مشاهده این نابسامانی ها باید بدانند که مدیریت فعلی کارآمد نبوده و اگر این وضع تا چهار سال دیگر ادامه پیدا کند جان ها از فرط مشکلات اقتصادی بر لب می‌آیند.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای انتخاب رییس جمهور گفت: رییس جمهور نباید چشم به خارج بدوزد بلکه تولید داخلی را رواج داده و درون گرا باشد.

وی افزود: باید به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب با جان و دل گوش فرا دهیم چراکه ایشان آگاه به همه امور است و در مسائل مختلف جانب صلاح را به خوبی تشخیص می‌دهد.

حجت‌الاسلام آشتیانی خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که جمعه گذشته در جامعه مدرسین با حضور جمع روحانیت مبارز و سه نفر از شورای نگهبان برگزار شد، 16 نفر در آنجا سخنرانی کردند و راجع به سابقه کاری و پشتکار حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی به گفت‌وگو پرداختند؛ آیت‌الله یزدی در آن جلسه سلامت، مردمی‌ بودن، مدیریت، ولایی بودن وی را تأیید کرد، همچنین تعداد 21 نفر در آن جلسه صلاحیت وی را تأیید کردند.

وی ادامه داد: در آن جلسه آیت الله موحدی کرمانی ریاست جامعه روحانیت مبارز نیز از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رییسی حمایت کرد، قسمت‌هایی از مجلس خبرگان که بالغ بر 80 درصد هستند و همچنین برخی از روحانیون در حوزه‌های علمیه نیز حامی وی هستند.

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ضرورت تبیین انتخابات برای مردم از سوی روحانیت عنوان کرد: حوزه‌های علمیه باید به میدان آمده و از اصلح حمایت کنند، همچنین باید برای مردم جامعه روشنگری کنند تا به سوی انحراف کشانده نشوند./841/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات