۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۴۹۵۲۷۶
حجت الاسلام ارشاد خبر داد؛

برگزاری کلاس‌های مشاوره از سوی حوزه علمیه آذربایجان غربی

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: حوزه علمیه آذربایجان غربی با هدف تربیت مشاورین متخصص بر مبنای قرآن و روایات، تأمین نیروی مشاور و بی‌نیازی از مشاورین اعزامی از دیگر استان‌ها و حضور مشاور دائم در مدارس برادران و خواهران برای پاسخ‌گویی به سوالات مشاوره‌ای آنان اقدام به برگزاری کلاس‌های مشاوره کرده است.
حجت الاسلام ارشاد

حجت‌الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: امروزه اولویت اول جوانان باید ازدواج باشد و در انتخاب شریک زندگی حتما نباید به دنبال افرادی بود که کاملا بی‌نقص و بی‌عیب باشند.

وی افزود: امروزه جوانان با وجود اینکه برای یادگیری مسائلی مانند رانندگی و زبان خارجی وقت می‌گذارند ولی هنگامی که بحث ازدواج  و کسب اطلاعات در مورد آن می‌شود، فکر می‌کنند چون بزرگ شدند حتما در این زمینه آگاهی دارند.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: امروزه بیشتر ازدواج‌های ناموفق در جامعه ریشه در ناآگاهی و نداشتن دانش کافی در مورد چگونگی برخورد زوجین با یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از یکدیگر و ... دارد.

وی دادن آگاهی به جوانان در زمینه مشاوره و سایر مباحث مربوط به خانواده را از جمله وظایف نهادهای مربوطه دانست و خاطرنشان کرد: برای این آگاهی‌بخشی در جامعه نیاز به افراد متخصص و مشاور است که باید در این زمینه اقداماتی صورت بگیرد.

حجت الاسلام ارشاد در ارتباط با اقدامات حوزه علمیه در زمینه تربیت مشاوران متخصص تصریح کرد: حوزه علمیه آذربایجان غربی با هدف تربیت مشاورین متخصص بر مبنای قرآن و روایات، تأمین نیروی مشاور و بی‌نیازی از مشاورین اعزامی از دیگر استان‌ها و حضور مشاور دائم در مدارس برادران و خواهران برای پاسخ‌گویی به سوالات مشاوره‌ای آنان اقدام به برگزاری کلاس‌های مشاوره کرده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های مشاوره در 9 سرفصل برای طلاب انتخاب شده برگزار می‌شود، عنوان کرد: آشنایی با اصول و فنون مشاوره، روانشناسی رشد، تحصیلی، خانواده، کودک، آسیب‌شناسی روانی و ... ازجمله این سرفصل‌ها است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: افرادی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند بعد از قبولی در آزمون ابتدایی شامل 180 سوال تست شخصیت یا همان مصاحبه حضوری و قبولی در آنها فرصت شرکت در این کلاس‌‌ها را پیدا کردند.

حجت الاسلام ارشاد با بیان اینکه مشاوره ازدواج به دو صورت مشاوره قبل و بعد از ازدواج صورت می‌گیرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای اینکه قبل از ثبت دفتری ازدواج،  مشاوره قبل از ازدواج حتما صورت بگیرد در دست بررسی هست./۳۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات