۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۹۵۳۶۰
پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی نماز قم:

فضای بدون نظارت شبکه های اجتماعی سمی برای کودکان است

پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی نماز قم با هشدار نسبت به فضای بدون نظارت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، گفت: حال این پرسش پیش می آید که آیا می توان در این شرایط کودکان را تربیت کرد.
فضای مجازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد کاظمی، پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی نماز قم در همایش «خانواده و تعمیق فرهنگ نماز» صبح امروز 13 اردیبشهت در مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: در کشورهای غربی ورود کودکان به اینترنت بزرگسالان جرم محسوب می شود.

وی با بیان اینکه درهمین کشورها قیمت برخی بازیهای کامپیوتری گران است و حتی فروش برخی از آنها ممنوع و جرم است، تصریح کرد: این درحالی است که طبق گزارش پلیس فتا در سال 95، آمار جرایم اینترنتی رو به افزایش است که 43 درصد این افزایش ها مربوط به تلگرام است.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با هشدار نسبت به فضای بدون نظارت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، گفت: حال این پرسش پیش می آید که آیا می توان در این شرایط کودکان را تربیت کرد.

وی با بیان اینکه اگر شما برای تربیت کودک خودتان در این شرایط روش داشته باشید می توانید در این مسیر موفق باشید، تصریح کرد: در واقع خواستن و دانستن، توانستن است و شما درعین مبارزه با این حجم گسترش اطلاعات اینترنتی و فضای باز، در امر تربیت موفق خواهید شد.

پژوهشگر و مدرس مرکز تخصصی نماز قم در ادامه عشق به قرآن و اهل بیت(ع) و نماز اول وقت را دو راهکار مهم در مسیر تربیت کودکان در دوران معاصر عنوان کرد و گفت: در واقع آموزش منهای عشق، تربیت سوز است و تربیت ساز نیست.

وی با بیان اینکه اشتباه ساختاری ما در تربیت دینی فرزندان این بود که آموزش دینی دادیم ولی عشق ایجاد نکردیم، تصریح کرد: مساجد ما نتوانستند عشق را در وجود جوانان ایجاد کنند و به همین دلیل آنها جذب مساجد نشدند.

حجت الاسلام کاظمی به بیان اثرات عشق در امر تربیت کودک اشاره کرد و گفت: اطاعت و شباهت از دیگر عوامل است که باید برای اینکار مسلط به تکنیک شوید.

وی درباره نماز اول وقت اظهار کرد: نماز 14 اثر دارد که انسان را به عصمت می رساند و سه اثر آن از همه مهمتر است که می توان به ولایت، نماز اول وقت و نماز منهای لقمه حرام اشاره کرد چرا که نمازی که پشت آن زکات نباشد فایده ای ندارد./202/934/ب1

ارسال نظرات