۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۹۵۴۰۳

مراسم افتتاحیه کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت برگزار شد

مراسم افتتاحیه کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با سخنرانی آیت‌الله علیدوست در کتابخانه ملی برگزار شد.
الگوی پیشرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت امروز با حضور و سخنرانی آیت‌الله علیدوست استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، علیرضا صدرا رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، غلامعلی افروز رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، هادی اکبرزاده دبیر کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و جعی از اندیشمندان و متفکران این عرصه در کتابخانه ملی برگزار شد.

در ابتدای این همایش هادی اکبرزاده دبیر کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از سال 91 تا کنون طی شش کنفرانس 1300 مقاله علمی دریافت کردیم که گنجینه علمی ارزشمندی را در اختیار مسوولان طراحی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت قرار می‌دهد.

در ادامه علیرضا صدرا رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: گفتمان پیشرفت عرصه‌های مدنی، اجتماعی و سیاسی در دو ساحت مادی و معنوی را شامل می‌شود.

وی افزود: پیشرفت شامل دو بعد ظاهری و باطنی است که در بعد ظاهری کنش و روش و در بعد باطنی ارزش‌، بینش و منش مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اظهار داشت: سرنوشت یک جامعه به سرشت آن بستگی دارد بنابراین باید پیشرفت اقتصادی و سیاسی در راستای تعالی اخلاق و معنویت جامعه باشد.

همچنین غلامعلی افروز رییس اندیشکده خانواده مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به عنوان سخنرانی دیگر، گفت: برای تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت باید همه فرهیختگان و اندیشمندان تلاش داشته باشند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم صرفا در یک بعد پیشرفت خوبی داشته باشیم و از ابعاد دیگر غافل شویم بنابراین باید فرهنگ، ارزش‌های اخلاقی و معنوی یا اقتصاد و سایر موارد ما همه با هم پیشرفت و رشد داشته باشند.

افروز با بیان اینکه هر پیشرفتی به باور، نگرش و انگیزه افراد آن جامعه اتکا دارد، ابراز کرد: مربیانی می‌توانند یک جامعه را به سوی پیشرفت هدایت کنند که فاصله بین توان بالقوه و توان بالفعل انسان را کم کرده و در این بین نگرش‌ها، انگیزه‌ها و باورها را که نقش زیادی دارند را شکوفا کنند.

همچنین در پایان این مراسم آیت‌الله علی‌دوست استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افزود: حقوق، احکام اسلام، عدالت و آبادانی در کنار حمایت از محرومان و مستضعفان جهان، اخوت و اخلاق اسلامی از دیگر مبانی تمدن الگوی رسالت است.

بنابراین گزارش کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با موضوع «تعمیق و تکمیل الگوی پایه پیشرفت» روزهای 13 و 14 اردیبهشت در محل کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود./202/807/ب1

ارسال نظرات