۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۹۵۴۴۵
مشاور ریاست جمهوری در امور ایثارگران:

استمرار و تضمین انقلاب در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

مشاور نهاد ریاست جمهوری در امور ایثارگران فرهنگ ایثار و شهادت را ضامن بقای نظام عنوان کرد و گفت: ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت نیاز ضروری جامعه است.
فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام پرویز ولی زاده، بعداز ظهر امروز در جلسه شورای مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی که در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در سال 90، گفت: این قانون از سوی دولت پیشین مورد بی توجهی قرار گرفت و ابلاغ و اجرا نشد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید دو ماه پس از تنفیذ قانون جامع خدمات به ایثارگران ابلاغ شد، افزود: این نشان از باور دولت به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است.

تشکیل سند راهبردی ایثارگران

مشاور نهاد ریاست جمهوری در امور ایثارگران تشکیل سند راهبردی را از دیگر اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در راستای خدمت رسانی به ایثارگران عنوان کرد و اظهار داشت: در تیرماه 94 دولت تدبیر و امید قانون سند راهبردی را ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای فرهنگ ترویج و شهادت در آبان ماه سال 94 با ریاست، رییس جمهور تشکیل شد، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید رییس جمهور به بیش از 100 خانه شهید و جانباز سرکشی کرده است.

حجت الاسلام ولی زاده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را استمرار و تضمین انقلاب و نظام عنوان کرد و گفت: نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کشور از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معوقات خانواده های شهدا از سال 89 پرداخت نشده بود، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید این معوقات در فروردین ماه گذشته پرداخت شده و در حال حاضر معوقه چندانی باقی نمانده است.

حجت الاسلام ولی زاده به مشکل بیکاری به ویژه بین خانواده شهدا اشاره و عنوان کرد: مشکل بیکاری خانواده شهدا میراث دولت قبل است.

وی یادآور شد: دولت پیشین دو ماه مانده به پایان دولت 500 هزار استخدام غیرقانونی و خارج از ضوابط انجام دادند و سهیمه ایثارگران را به جای 150 هزار نفر تنها 53 هزار نفر در نظر گرفتند./9459/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات