۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۸
کد خبر: ۴۹۵۸۳۶
پس از ماه مبارک رمضان؛

بنای جدید مدرسه علمیه آیت‌الله صالحی مازندرانی افتتاح می شود

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی از افتتاح بنای جدید این مدرسه علمیه پس از ماه مبارک رمضان با حضور علما، طلاب و فضلای حوزه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام سیدجلال صالحی مازندرانی مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان

حجت الاسلام سید جلال صالحی مازندرانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مدرسه علمیه سعادتیه حدود 220 سال قدمت داشته است، گفت: پس از فوت حضرت آیت الله صالحی مازندرانی، این حوزه تقریبا تخریب شده بود.

مدیر حوزه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی اظهار داشت: با توجه به قدمت این حوزه علمیه تصمیم گرفتیم که آن را بازسازی کنیم و بنای جدید را در حدود دو هزار متر مربع تجدید بنا کردیم.

وی درباره علت تغییر نام این مدرسه علمیه، ابراز داشت: به پاس زحمات حضرت آیت الله صالحی مازندرانی، با مصوبه مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، نام این حوزه از سعادتیه به مدرسه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی تغییر کرد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: این مدرسه علمیه که در 6 طبقه تجدید بنا شده است، تا 300 طلبه می تواند پذیرش کند و بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح خواهد شد.

وی افزود: افزون بر 300 طلبه ای که در مدرسه علمیه می توانند حجره داشته باشند، حدود 300 طلبه هم بدون حجره می توانند در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

حجت الاسلام صالحی مازندرانی خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر مدرسه علمیه جدید آیت الله صالحی مازندرانی، اضافه شدن سطح 2 است که طلاب برای گذراندن پایه 7 تا 10 می توانند در این مدرسه علمیه به تحصیل بپردازند.

وی بیان داشت: مدرسه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی تنها حوزه علمیه ای در مازندران است که از نظر فرهنگی و اقداماتی که انجام داده، حرف اول را می زند؛ این مدرسه در همه ایام ویژه دینی برنامه فرهنگی داشته و بسته های فرهنگی نیز در میان اهالی و مسؤولان منطقه توزیع شده است.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله صالحی مازندرانی با بیان این که هزینه مبلغان از سوی خود مدرسه پرداخت می شود، گفت: سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه برای دعوت از مراجع و علما جهت حضور در مراسم افتتاحیه این مدرسه علمیه با ایشان دیدارهایی انجام شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مدرسه علمیه از بعد از انقلاب احیا شده است؛ از زمانی که حضرت آیت الله صالحی مازندرانی مدیر این مدرسه بودند، تا کنون حدود دو هزار نفر فارغ التحصیل شده اند./840/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات