۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۹۵۹۱۷
آیت الله دری نجف آبادی:

نباید اجازه داد مسؤولیت ها در دست افراد کج سلیقه قرار گیرد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نباید اجازه داد مسؤولیت ها به دست افراد کج سلیقه قرار گیرد، گفت: همگان باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اراک، بیان کرد: نامزدها در عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در چارچوب شرع و قانون اساسی ادای وظیفه کنند.

حضور حداکثری پای صندوق های رای سبب یأس دشمن می شود

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه نباید اجازه داد مسؤولیت ها به دست افراد کج سلیقه قرار گیرد و همگان باید به وظیفه قانونی و شرعی خود عمل کنند، گفت: با درایت و هوشمندی دستگاه قضایی باید در مقابل فساد ایستادگی کرد چرا که فساد اساس و ریشه نظام را مورد هدف قرار می دهد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه حضور حداکثری پای صندوق های رای شادی دوستان و یاس دشمنان را به همراه دارد، ابراز کرد: مردم شریف و همیشه در صحنه ایران اسلامی در 29 اردیبهشت ماه، حماسه عظیمی را خلق خواهند کرد و اقتدار ایران اسلامی را در جهان به نمایش خواهند گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه افرادی که برای انتخابات چه در حوزه شوراها و چه ریاست جمهوری انتخاب می شوند باید دارای چند ویژگی مهم باشند، افزود: این افراد باید اهل ارتباطات غلط و ناروا چه با دشمن و چه غیردشمن نباشند، اجازه سوء استفاده دشمنان را ندهند و اهل طمع نباشند.

فرد اصلح باید پیرو و گوش به فرمان ولی فقیه باشد

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه مردم با تلاش در انتخاب فردی اصلح سهیم باشند، گفت: امیدواریم مردم ایران اسلامی با تلاش بر مبنای اصول اسلامی اولا حماسه با عظمتی را در انتخابات پیش رو خلق کنند و دوما انتخابی صحیح را رقم بزنند.

وی افزود: فرد اصلح باید پیرو و گوش به فرمان ولی فقیه باشد و ملت ایران رییس جمهوری می‌خواهند که در خدمت انقلاب و مطالبات رهبر معظم انقلاب باشد و در زمان انتخابات باید قدردان فرصتی باشیم که قانون در اختیار هر فرد گذاشته و کاندیداها پس از اخذ رای باید پاسخگوی اعتماد مردم باشند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه چه در سطح دولت و چه در سطح شوراها افرادی باید انتخاب شوند که همه دغدغه شان خدمت، حفظ امانت و گره گشایی و کارگشایی باشد، گفت: در سطح دولت رییس جمهور به عنوان کسی که باید کشور را مدیریت کند، در خدمت رهبری انجام وظیفه کرده و شخصیت موثری در عرصه بین المللی بوده و با 200 کشور دنیا مراوده داشته باشد، باید انسانی دارای توانمندی های بسیار باشد.

از دو قطبی کردن کشور باید پرهیز کرد

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید براینکه هرکس انتخاب شود رییس جمهور 80 میلیون نفر است، مبنای نظام اسلامی را شایسته سالاری عنوان کرد و گفت: باید به سراغ صلاحیت ها و شایستگی ها رفته و جناحی اقدام نکنیم چراکه مرزبندی های غلط نباید در جامعه شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه از دو قطبی کردن کشور باید پرهیز کرد زیرا ما همه یک ملت واحد هستیم، خاطر نشان کرد: همه باید دست به دست هم داده و کشور را آباد کرده و در برابر توطئه های دشمنان یکپارچه ایستادگی و عمل کنیم.

امام جمعه اراک در ادامه با بیان اینکه دانشگاه و دانشگاهیان باید در جهت کسب مهارت، تخصص و دستیابی به فناوری های پیشرفته گام های بلند بردارند، ابراز داشت: موتور پیشرفت و حرکت جامعه علم، معرفت و مهارت و دانشگاه و حوزه و معارف دینی است و این موتور باید به صورت مستمر و در هر دولتی فعال باشد.

شایان ذکر است، سالروز پیروزی هویزه، سالروز تشکیل بسیج سازندگی، روز جهانی صلیب سرخ و بزرگداشت مرحوم صدوق و مرحوم کلینی برخی دیگر از عناوین سخنان خطیب جمعه اراک بود.

به گزارش رسا، نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود./۲۰۱/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات