۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۹۵۹۶۰
آیت الله عبداللهی:

مدیران نباید خوی کاخ نشینی داشته باشند/ رییس جمهور باید مردمی باشد

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح مردمی بودن، عزتمند بودن در برابر کفار و مجاهد بودن را از شاخصه های انتخاب اصلح دانست.
آیت الله محمود عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در درس اخلاق هفتگی خود در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم، به اهمیت انتخابات و معیارهای انتخاب اصلح اشاره کرد.

وی با اشاره به آیه 58 سوره نساء بر ادای امانت به اهلش تأکید کرد و اظهار داشت: امانت در لغت به معنی تعهد است و با توجه به شمول آیه هر گونه تعهدی از جمله تعهد انسان در برابر خدا، جامعه و فرد را شامل می شود.

ریاست جمهوری عهدی است که باید آن را به اهلش سپرد

رییس کمیسیون امنیتی سیاسی مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امامت هم نوعی امانت است که امام باید آن را به اهلش واگذار کند، ابراز داشت: از نظر شیعه مقام امامت انتصابی از طرف امام قبل از او است و عهدی است که خدا بر عهده امام گذاشته است و اطاعت از امام هم  عهدی است که خدا بر عهده مردم گذاشته است.

وی با بیان این که همه واجبات شرعی امانت خداوند در دست انسان است، افزود: همانطور که نماز و روزه و دیگر واجبات و محرمات امانت است مدیریت ها و مسؤولیت ها هم امانت است و باید آن را به اهلش واگذار کرد؛ وقتی می خواهیم مسؤولیت یک نظام را بر عهده یک گروه بگذاریم باید دقت زیادی داشته باشیم.

اگر یک رییس جمهور ناب داشته باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد

آیت الله عبد اللهی مسأله ریاست جمهوری را بسیار مهم دانست و گفت: انسان وظیفه دارد نسب به تعهدات خود فعال باشد و بی تفاوت نباشد؛ امام خمینی(ره) هم در این رابطه فرمودند همه نسبت به انتخاب مدیران مسؤول هستیم و اگر یک رییس جمهور ناب داشته باشیم تمام مشکلات حل خواهد شد.(صحیفه نور، ج15، ص 6، 1/4/1360)

رییس جمهور باید مردمی باشد

وی با اشاره به آیه 54 سوره مائده به تبیین معیارهای انتخاب اصلح پرداخت و خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه سه صفت را برای انسان مؤمن بیان فرموده است که اولین ان ها این است که در برابر مؤمنان متواضع و خاشع باشد؛ وبه عبارت ساده مردمی باشد.

نماینده مردم اصفهان در خبرگان رهبری با بیان این که مدیران نباید خوی کاخ نشینی داشته باشند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) که از شهید رجایی تعریف می کرد به خاطر صفت ساده زیستی او بود و این که در هر مقامی که بود از مردم فاصله نگرفت.

حفظ عزت در برابر کفار شاخصه اصلی نظام اسلامی است

وی دومین صفت اصلح را با توجه به آیه مذکور عزت در برابر کفار عنوان کرد و افزود: هم امام خمینی(ره) و هم مقام معظم رهبری بر روی حفظ عزت ایران در برابر کفار تأکید داشته اند زیرا شاخصه اصلی انقلاب اسلامی استکبار ستیزی و ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه است.

آیت الله عبد اللهی خاطرنشان کرد: این که برخی می گویند ما سایه جنگ را از سر کشور برداشتیم مخالف اصول انقلاب است و نوعی چراغ سبز نشان دادن به دشمن است زیرا انتظار دشمن این است که ما نظام سلطه را بپذیریم و اسرائیل را به رسمیت بشناسیم که مخالف اعتقاد ما است.

رییس جمهور باید مجاهد باشد

وی سومین صفت اصلح را جهاد در راه خدا عنوان کرد و گفت: مسؤولان نظام باید بدانند که ما در حال جهاد با دشمن هستیم چه جهاد نظامی و چه جهاد فرهنگی و مسؤولان باید دغدغه دینی و ارزش های اسلامی داشته باشند و راه و اهداف شهدا را دنبال کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این که شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و اعتقادی برای همه مردم است، اظهار داشت: باید از داخل مساجد گروه های روشنگری تشکیل شود و مردم را نسبت به این وظیفه مهم آگاه کرد؛ همچنین نباید در کنار بحث هاس سیاسی از دعا و توسل هم غافل شد./843/ 202/ص

ارسال نظرات