۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۹۶۰۰۶
حجت الاسلام حسینی اراکی:

ترویج فرهنگ ایثار در جامعه از وظایف روحانیان است

استاد حوزه علمیه ایثار را یکی از شاخصه های مهم در سبک زندگی اسلامی دانست و نقش روحانیان در ترویج این موضوع را مهم برشمرد.
ایثار حسینی اراکی

حجت الاسلام سید جواد حسینی اراکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت ایثار در جامعه عنوان کرد: اگر کسی در زندگی خود ایثار و گذشت داشته باشد، در تنگناها دچار مشکل نشده و می تواند در زندگی خود موفق باشد.

وی افزود: اگر به تاریخ و جنگ های زمان پیامبر(ص) نگاه کنیم، عنصر ایثار و گذشت همواره پررنگ بوده و همه داستان دادن آب به سربازان تشنه در یکی از جنگ های زمان پیامبر(ص) را شنیده اند که ایثار و گذشت این مجاهدان باعث شد تا از تشنگی خود چشم پوشی کرده و برادران دینی را بر خود ارجح بدانند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: در جبهه های جنگ، ما از نزدیک شاهد این ایثار و گذشت بودیم و همین موضوع نیز حال و هوای اخلاص را بر جبهه ها حکمفرما کرده بود.

استاد حوزه علمیه با بیان خاطره ای از زمان دفاع مقدس اظهار کرد: در یکی از عملیات ها بعد از اینکه نماز مغرب را خواندیم قرار شد عملیات انجام شود و بیش از 2 هزار نفر از نیروها منتظر بودند تا در تاریکی شب عملیات را انجام دهند و با توجه به اینکه در اوایل جنگ بودیم در فقر شدید امکاناتی قرار داشتیم و مجبور بودیم با حداقل تدارکات عملیات انجام دهیم.

وی ادامه داد: در آن زمان تدارکات محدود بود و یک کیک برای شام و صبحانه به رزمندگان دادند و با توجه به اینکه عملیات نزدیک بود به ما گفتند که ممکن است تا ظهر نیز غذا نرسد و باید این کیک را به عنوان جیره غذایی داشته باشید که هر زمان نیاز شد از آن استفاده کنید.

حجت الاسلام حسینی اراکی اضافه کرد: با توجه به سنگینی عملیات، از صبحانه خبری نبود و بعد از نماز صبح مسؤول تدارکات به سراغ نیروها آمد و از آنها سؤال کرد که آیا کسی حاضر است جیره غذایی خود را به افرادی که نیاز بیشتری دارند و جیره خود را مصرف کرده اند بدهد که بیش از 300 نفر از رزمندگان به صورت داوطلبانه جیره خود را با ایثار و گذشت خود به وی دادند و در همانجا این ایثار و گذشت رزمندگان به چشم می آمد.

این کارشناس دینی در ادامه ابراز کرد: این ایثاری که در زمان جنگ وجود داشت همه برگرفته از فرهنگ اهل بیت(ع) بود و همین ایثار و گذشت موجب پیروزی جبهه حق علیه باطل شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیاز است تا فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه تبیین شود و طلاب و روحانیان باید این موضوع را به عنوان یکی از شاخصه هایی مهم سبک زندگی اسلامی در جامعه ترویج کنند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات