۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۹۶۱۵۵
حجت الاسلام میر معینی مطرح کرد؛

ائمه معصوم از دست چه شیعیانی در رنج و عذاب هستند

سخنران حرم حضرت معصومه(س) در پاسخ به این سؤال که ائمه معصوم (ع) از دست چه شیعیانی در رنج و عذاب هستند، گفت: شیعه واقعی در عمل و منش پیرو حقیقی ائمه اطهار(ع) است.
شیعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام میر معینی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه به تمامی ائمه(ع) نه از جانب دشمنان آنها بلکه از جانب مسلمانان ظلم های زیادی صورت گرفته است، گفت: این ظلم مسلمانان تا جایی بود که امام علی(ع) اول مظلوم عالم امکان نام گرفت و امام سجاد(ع) در این زمینه می فرمایند که«اگر رسول خدا(ص) به مسلمانان دستور می داد و امر می کرد که به فرزندان ما ظلم کنید بیشتر از این ظلمی که به ما اهل بیت(ع) شد؛ ظلمی صورت نمی گرفت».

وی افزود: این درحالی است که پیامبر(ص) به مسلمانان دستور مودت به اهل بیت(ع) را داده بود که مودت پله ای بالاتر از محبت است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید براینکه با وجود تمامی ظلم هایی که به اهل بیت(ع) شد ولی خداوند هرگز اجازه نداد که اهل بیت(ع) تحقیر شوند، گفت: هر کسی در هر کجا بر آن شد که اهل بیت(ع) را تحیقر کنند خداوند به میدان آمد و اجازه نداد که اهل بیت(ع) تحقیر شوند.

وی افزود: در این زمینه روایت های زیادی وجود دارد از جمله این که روزی امام کاظم(ع) در مجلسی نشسته بود و علی بن یقطین بیان می کند که هارون در مجلس خود ساحری آورده بود و به ساحر وعده داده بود؛ زمانی که سفر را پهن کردند غلام امام کاظم(ع) دست خود را دراز کرد که مقداری نان بردارد و به امام کاظم(ع) تعارف کند که ساحر نان را از دست غلام دور کرد که هارون شروع به خندیدن کرد و ساحر برای دومین مرتبه نیز این کار را تکرار کرد به گونه ای که هارون از این کار ساحر به قهقه افتاد که امام کاظم(ع) به اطراف خود نگاه کردند و بر پرده ای تصویر یک شیر ترسیم شده بود که امام کاظم(ع) به شیر دستور داد تا از پرده بیرون آمده و ساحر را بگیرد که شیر دستور امام را اجرا کرد و از پرده بیرون آمد و ساحر را خورد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: هارون و اطرافیانش با دیدن این صحنه ترسیدند و هارون از امام کاظم(ع) درخواست کرد که ساحر را بازگرداند که امام کاظم(ع) در پاسخ او فرمودند که هرگاه عصای موسی(ع) آنچه را خورده بود پس داد، این شیر هم آنچه را خورده پس خواهد داد.

حجت الاسلام میر معینی با بیان اینکه منظور امام کاظم(ع) از این سخن معجزه بودن این عمل بود، افزود: خداوند هیچ گاه اجازه نمی دهد که کسی ولی او را تحقیر کند.

وی با اشاره به نقلی از سید حسین یعقوبی قاینی صاحب کتاب سفینه الصادقین گفت: این عالم وراسته می فرمایند که در این روایت امام کاظم(ع) خطاب به پرده و تصویر شیر بیان می کنند که ای اسدالله و در اینجا منظور از اسدالله شیر نیست بلکه امام علی(ع) است و امام کاظم(ع) خطاب به پرده فرمود که ای اسدالله پاسخ دشمن خدا را بده و اینجا به طور مشخص خطاب ایشان به امام علی(ع) بوده است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه امام علی(ع) در همه عوالم انبیاء را یاری کرده است، افزود: همانطور که امیر المؤمنین(ع) انبیاء را یاری می کنند اهل بیت(ع) را نیز در تمامی عرصه ها یاری کرده   امام زمان(عج) را نیز یاری خواهندکرد.

حجت الاسلام میر معینی با بیان اینکه در هر برهه از تاریخ که حقانیت اهل بیت(ع) مورد تردید قرار گرفته و مخدوش شده است خداوند به میدان آمده و به اهل بیت(ع) کمک کرده است، تصریح کرد: حسن پاشا در عراق حکومت می کرد و سنی مذهب بود و یک روز از اطرافیان خود پرسید اینکه می گویند در ماه رجب قبر ائمه(ع) نوران باران می شود درست است یا نه! در این مورد بحث شد که حسن پاشا خود بیان کرد که در اینجا قبر ائمه زیاد است و کلیددار مقبره ابوحنیفه را احضار کرد و به او گفت که آیا دیده ای که در ماه رجب قبر ابوحنیفه نور باران شود که کلیدار پاسخ داد نه، بعد دستور داد کلیددار مقبره شیخ عبدالقادر را آوردند از او سؤال کرد که آیا مقبره عبدالقادر در ماه رجب نوران می شود که پاسخ داد نه.

وی افزود: حسن پاشا در جواب بیان کرد که شیعیان و روافض بیان می کنند که مقبره امام جواد و امام کاظم(ع) در ماه رجب نوران باران می شود و آنها را واجب الاطلاعه می دانند و کلیددار مقبره امام کاظم(ع) را احضار کرد که کلیددار حرم امام کاظم(ع) پاسخ داد بله مکرر مقبره این بزرگواران در ماه رجب نور باران می شود که حسن پاشا گفت از آنجایی که شب اول ماه رجب نزدیک است ما برای آمدن به کاظمین خود را آماده می کنیم که کلیددار حرم امام کاظم(ع) با شنیدن این حرف حسن پاشا نگران شد و حتی کار به جایی رسید که از ترس مرگ وصیت نامه خود را نیز نوشت تا اینکه شب مقرر فرا رسید و حسن پاشا وارد حرم امام کاظم(ع) شد، دو رکعت نماز خواند و دستو داد تمام مردم را بیرون کنند و شمع ها را خاموش کنند که کلید دار حرم امام کاظم(ع) بیان می کند که پاسی از شب که گذشته بود سقف حرم شکافته شد و نوری به اندازه هزاران خورشید آرامگاه امام کاظم(ع) را روشن کرد به گونه ای که حسن پاشا با دیدن این صحنه بی اختیار صلوات فرستاد و بعد از این ماجرا حسن پاشا گفت که انسان باید خادم چنین افراد بزرگواری باشد و از خادم حرم امام کاظم(ع) قدردانی و تجلیل کرد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) اظهار کرد: در هر برهه ای از زمان که اهل باطل مقام امامت را غصب کردند و قصد کردند که حقانیت امام را زیر سؤال ببرند امام معصوم(ع) به یاری خدا وارد میدان شد و حقانیت اسلام را اثبات کرد.

حجت الاسلام میر معینی ادامه داد: امام کاظم(ع) می فرمایند «کسانی که عبادت می کنند ولی در عین عبادت در دین خدا بدعت ایجاد می کنند این اشک و خضوع آنها در عبادت از ناحیه شیطان است و این اشک و گریه آنها را به خدا نزدیک نمی کند بلکه آنها را به شیطان نزدیک می کند بنابراین شعیان باید به دنبال حقیقت باشند و بدانند حقیقت کجاست».

وی افزود: امام موسی کاظم(ع) نه تنها از دست هارون بلکه از دست شیعیان خود نیز در عذاب بودند و امام کاظم(ع) در وصف شیعیان زمان خود می فرمودند که اگر من بخواهم شیعیان زمان خود را توصیف کنیم فقط نام و وصف شیعه دارند و حقیقتا شیعه ما نیستند و اگر همین هایی که اسم شیعه را دارند امتحان کنم خیلی از این ها بر می گردند و جز مردودین هستند».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: این سخن تنها منحصر به شیعیان عصر امام کاظم(ع) نیست بلکه خیلی از شیعیان امروزی نیز مانند شعیان عصر امام کاظم(ع) تنها وصف و توصیف شیعگی را دارند و اگر امتحان شوند خیلی از آنها مردود می شوند.

وی افزود: امام کاظم(ع) در ادامه حدیث به وصف دیگر شیعیان زمان خود اشاره کرده و می فرمایند که«اگر من به دقت شیعیان خود را با مسائل مختلف امتحان کرده و محک بزنم دیگری چیزی برای من از شعیان باقی نمی ماند».

حجت الاسلام میر معینی با تأکید براینکه امام کاظم(ع) وامام زمان(عج) از دست چنین شیعیانی بیش از دشمنان خود در رنج و عذاب هستند، یادآور شد: این شیعیان در حقیقت شیعه نیستند بلکه فقط وصفی از شیعه را با خود به همراه دارند و شیعه واقعی شخصی است که حقانیت امام را پذیرفته و در عمل و منش پیرو حقیقی ائمه معصوم(ع) است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات