۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۹۶۱۶۲
مدیرکل بنیاد شهید استان قم:

فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه تقویت شود

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت: همه خدمات و فعالیت های بنیاد شهید و امور ایثارگران و رسالت اصلی این بنیاد در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.
هاشمی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سید جواد هاشمی در جمع اعضای شورای معاونان و مدیران بنیاد گفت: خدمت رسانی به خاندان شهدا و ایثارگران‌،تکریم از مقام شامخ خانواده های معظم شهدا و ایثارگران همه در راستای نشر فرهنگ ایثار وشهادت بعنوان الگوهای ایثار وشهادت و احیای این فرهنگ در جامعه می باشد.
وی ادامه داد: انقلاب ما انقلابی فرهنگی است و با همین فرهنگ اسلامی که فرهنگی سازنده برای دنیا و آخرت بشریت و مسیر سعادت بشر است به پیروزی رسید،‌ غفلت از مباحث فرهنگی موجب آسیب های فراوان به حوزه های مختلف اجتماعی،‌اقتصادی،‌ سیاسی می شود.
 هاشمی اضافه کرد: ملت ما با ایمان راسخ و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی توانست در برابر تمام ابر قدرتها ایستادگی نماید و به پیروزی رسد،‌ادامه این پیروزی نیز با همان فرهنگ ایثارگری میسر است تحقق امر جهاد ،‌ عدم وابستگی و رسیدن به استقلال و حفظ آن همه نیازمند داشتن روحیه ایثارگری و مقاومت و پشت سر گذاشتن سختی ها تا رسیدن به نقطه مطلوب است.
وی تاکید کرد: به فرمایش مقام معظم رهبری متاسفانه امروز مباحث فرهنگی مظلوم واقع شده و این مظلومیت تا سیاست و اقتصاد و اجتماع دامن گسترانیده ،‌ با تقویت امور فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات امروز جامعه را حل کرد.
 هاشمی افزود: بنیاد شهید وامور ایثارگران نیز دستگاهی فرهنگی است،‌ فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ عاشورایی است فرهنگ اسلامی، قرآنی و فرهنگ اهل بیت (ع) است،‌این فرهنگ متعالی باید در جامعه گسترده شود و در بین نسلهای انقلاب نشر یابد .
وی در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت در بنیاد باید با تاکید پیگیری شود،‌ نشر و احیای این فرهنگ در بین جامعه هدف و انتقال این فرهنگ از سوی الگوهای ایثار و شهادت به جامعه موجب رونق فرهنگ پایداری است و تا زمانی که این فرهنگ زنده است استقلال و امنیت و عزت این ملت نیز در مقابل با دشمنان پا برجا می باشد./۸۷۲/د
۱۰۲/ج

ارسال نظرات