۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۹۶۲۲۳
رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا تشریح کرد؛

فعالیت گروه‌های جهادی بسیج طلاب در مناطق محروم آذربایجان‌شرقی

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از فعالیت ده‌ها گروه جهادی متشکل از طلاب و روحانیان بسیجی در مناطق محروم و دورافتاده استان خبر داد.
بسیج سازندگی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی رزمی، رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تبریز به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت و اظهار داشت: 17 اردیبهشت سالروز تأسیس این سازمان است، بسیج سازندگی از بدو تأسیس خدمات ارزشمند و ماندگاری در مناطق محروم داشته است.

وی با بیان این‌که مردم ولی نعمت مسؤولان هستند، خاطرنشان کرد: رسیدگی به اقشار محروم و مستضعف جامعه جزء آرمان های اصیل انقلاب اسلامی است، تفکر سازندگی و روحیه جهادی همواره مورد تأکید امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که تداوم این روحیه منشاء اثر فراوان در کشور بوده است.

رزمی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی از بسیج به عنوان بدنه فعال ملت یاد می کنند، تصریح کرد: امروز بسیج سازندگی آماده است با نهادها و ارگان‌های مختلف تفاهم‌نامه داشته باشد تا برخی معضلات کشور از جمله بیایان‌زدایی، سازندگی در روستاهای دورافتاده و محروم و اجرای طرح های استانی و ملی مشارکت داشته باشد.

وی احداث 80 باب خانه برای مددجویان کمیته امداد، کمک به ساخت 68 مسجد در مناطق محروم، آبرسانی به روستاهای دورافتاده، احداث 4 غسالخانه، کمک به ساخت سه خانه عالم، بازسازی دو بقعه امامزاده، احداث 18 باب مسکن برای محرومان، اعزام 134 گروه جهادی به مناطق محروم، اعزام 150 تیم پزشکی، 20 پایگاه مقاومت بسیج، اجرای اردوهای جهادی طرح هجرت را از جمله فعالیت های سازمان در استان برشمرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی از فعالیت ده‌ها گروه جهادی متشکل از طلاب و روحانیان بسیجی در مناطق محروم و دورافتاده استان خبر داد و گفت: طلاب بسیجی در قالب گروه‌های مختلف جهادی هم در عرصه‌های سازندگی و هم تبلیغی مشارکت ارزشمندی با این سازمان داشته و دارند.

رزمی تصریح کرد: جوانان امروز با کمترین امکانات توانسته‌اند در مناطق محروم کارهایی انجام دهند که شاید دولت با امکانات وسیع تاکنون نتوانسته بود چنین خدماتی را داشته باشد، بسیج سازندگی به دنبال تحقق شعار «ما می توانیم» است، همچنان که تاکنون با عمل به این مسأله اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی اهداف اصلی سازمان را غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در عرصه سازندگی، برگزاری اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی، ترویج فرهنگ کار و بهره‌وری، ایجاد فضای مناسب برای فعالیت های گروهی، افزایش توان فنی جوانان، عمران و آبادانی روستاها، رفع مشکل بیکاری، کمک به دولت در جهت سازندگی، بهره‌گیری از متخصصان بسیجی و کاهش هزینه‌های پنهان دولت برشمرد.

رزمی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر اقتصاد به معنای واقعی کلمه مردمی شود، بخش قابل توجهی مشکلات قابل حل است، مقررات دست و پا گیر منجر به ایجاد موانعی شده که تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی همواره نسبت به آن گله‌مند هستند./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات