۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۴۹۶۶۷۹
جلیلی:

برخی برای فرار از پاسخگویی به مسائل موهوم می پردازند

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: آرامش مسأله بسیار مهمی است اما آرامش با تهدیدهای موهوم بر هم نمی خورد چرا که به برکت انقلاب اسلامی امروز دشمن جرأت نمی کند به مرزهای ما نزدیک شود.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی شامگاه دوشنبه با حضور در اجتماع حامیان حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در محل جامعه الحسین(ع) به بیان نکاتی پیرامون لزوم انتخاب نامزد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز ملت ما 38 سال است انتخاب کرده که دعوت خدا و پیامبر را بر اساس آیه شریفه «استجیبوا لله و للرسول إذا دعاکم لما یحییکم» اجابت و حیات پیدا کند. امروز دوستان و دشمنان اقرار می کنند که ایران با انقلاب اسلامی حیات پیدا کرده و چهره جدیدی در دنیا یافته که این نتیجه تفکر اسلام ناب و تفکر انقلابی ملت ماست.

وی افزود: امام در سال های آخر حیات شان می فرمودند «امروز دشمنان ما فهمیده اند که با توپ و تانک نمی توانند جلوی ملت ما را بگیرند.» چرا امام می فرمودند اسلام ناب است که می تواند ما را نجات دهد؟ ایشان اسلام ناب، اسلام محرومان، اسلام پابرهنگان را لازمه حیات می دانستند و همواره نسبت به کسانی که این اسلام را بر نمی تابند هشدار می دادند.

انتخابات موسم تقابل اسلام ناب و اسلام آمریکایی است

جلیلی در ادامه اظهار کرد: انتخابات موسم تقابل دو تفکر اسلام ناب و اسلام امریکایی است و باید توجه کرد که چه کسانی دارند به شاخص های اسلام آمریکایی افتخار می کنند. همان شاخص هایی که امام(ره) نسبت به آن ها هشدار می دادند. امام(ره) می فرمودند «مراقب کسانی که می خواهند به اسم سازش با جهانخواران منافع ملت ما را به یغما ببرند، باشید.» امروز عده ای این مسأله را در دستور کار خود قرار داده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر انقلاب هشدار داده اند که مبنای این دو نگاه را بشناسید و ببینید افراد چه نگاهی را برای سعادت ملت مطرح می کنند و تفاوت آن را بدانید. برخی پیروان صفوف استکبارند که حتی فریاد زدن از درد را جایز نمی دانند. گویی امام(ره) امروز را می دیدند که می فرمودند «برخی حتی فریاد زدن از درد را ناشایست می دانند.» چه کسانی امروز می گویند «شعار مرگ بر اسراییل برای کشور هزینه داشته است؟

دولت به خلف وعده آمریکا اعتراف کرده است

جلیلی در بخش دیگری از سخنان خود، به نقد وعده های روحانی در انتخابات سال 92 پرداخت و خاطرنشان کرد: برخی می گفتند «هم چرخ سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ اقتصاد» اما با وجود این که امروز چرخ سانتریفیوژها ایستاده، در حوره اقتصادی چه اتفاقی افتاده است؟

وی تصریح کرد: 15 سال فعالیت دانشمندان هسته ای ما را با افتخار بتن ریزی کردند و 10 هزار کیلو مواد هسته ای که طی سال ها به زحمت به دست آمده بود از کشور خارج کردند اما در ازای آن چه چیزی به دست آمد؟ خودشان بیان می کنند «امروز آمریکا نه به روح برجام متعهد است و نه به متن برجام»

آرامش مردم با تهدیدهای موهوم آمریکا سلب نمی شود

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: رهبر انقلاب می فرمایند دو نگاه برای مدیریت کشور وجود دارد؛ یکی نگاه به بیرون ودیگری نگاه به توانمندی های درون کشور. کدام نگاه می تواند در 4 سال آینده چرخ پیشرفت کشور را بچرخاند؟

وی با اشاره به هشدار برخی نامزدهای انتخابات مبنی بر امکان بازگشت سایه جنگ روی سر کشور، خاطرنشان کرد: می گویند امروز ملت ما آرامش دارد. آرامش مسأله بسیار مهمی است اما آرامش با تهدیدهای موهوم بر هم نمی خورد چرا که به برکت انقلاب اسلامی، تفکر انقلابی و توانمندی های این مرزوبوم ملت ما در دفاع مقدس مقاومتی از خود نشان داد که امروز دشمن جرأت نمی کند به مرزهای ما نزدیک شود.

جلیلی با تأکید بر این مسأله که تهدیدهای آمریکا تأثیری بر آرامش مردم ندارد، افزود: آرامش ملت را بیکاری تهدید می کند و شما باید بگویید برای رفع این تهدید چه کرده اید؟

برخی برای فرار از پاسخگویی به مسائل موهوم می پردازند

عضو شورای عالی امنیت ملی خطاب به یکی از نامزدهای انتخابات اظهار کرد: شما می گویید عده ای می خواهند در پیاده روها دیوار بکشند؟ خب بگویید کارنامه ای برای عملکرد 4 سال گذشته مان نداریم و در 4 سال آینده هم نمی توانیم کارنامه ای ارائه کنیم و در نتیجه به مسائل موهوم می پردازیم. به شعور ملت ایران نباید توهین کرد. امروز مشکل مردم ما آن چه شما اشاره می کنید نیست؛ بلکه مشکل کشور ما بیکاری است.

وی ادامه داد: نخبگان امروز فریاد می زنند که تمام شرایط برای پیشرفت کشور مهیاست؛ آن وقت برخی می آیند از دیوار کشی سخن می گویند. جریان انقلابی می گوید کشوری که این همه نعمت بزرگ خداوند به او عنایت کرده است، نباید جوان بیکار داشته باشد بلکه هر جوان ما می تواند کارآفرین باشد.

جلیلی در پایان با انتقاد از سیاست خارجی دولت یازدهم یادآور شد: سیاست خارجی ما این بود که 400 عزیز ما را به شهادت رساندند و شما نتوانستید پیکر مطهر آن ها را از عربستان سعودی پس بگیرید. امروز آن چه اهمیت دارد این است که مردم در انتخابی که انجام می دهند باید بدانند که اگر می خواهند چهار سال آینده را رقم بزنند باید از تجربه 4 سال گذشته استفاده کنند؛ آن هم در شرایطی که برخی می خواهند با ترس از تهدید موهوم آینده این انتخاب رقم بخورد./۸۲۰/د۱۰۱/ج۱

ارسال نظرات