۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۹۷۰۷۹
معاون سازمان تعزیرات حکومتی:

قدیمی بودن قوانین حاکم بر تخلفات نقش بازدارندگی آن را سلب کرده است

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بعضی از قوانینی که در این سازمان وجود دارد با توجه به قدیمی بودن قانون های وضع شده در این خصوص، عناوین مجرمانه برای متخلفان ثبت می کند در حالی که این عناوین فقط تخلف به حساب می آیند.
فرشباف، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، فرشباف، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی امروز در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه مدیران استان قم در عرصه تعزیرات حکومتی بسیار فعال بوده و شناخت خوبی از این عرصه دارند، گفت: بر همین اساس در استان قم اقدامات خوبی در عرصه تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.

 وی افزود: استان قم از نظر رتبه بندی در عرصه فعالیت های تعزیراتی جایگاه خوبی داشته و امید است که این پیشرفت همچنان با حضور همیشه در صحنه مدیران این استان ادامه داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه بعضی از قوانینی که در این سازمان وجود دارد با توجه به قدیمی بودن قانون های وضع شده در این خصوص، عناوین مجرمانه برای متخلفان ثبت می کند در حالی که این عناوین فقط تخلف به حساب می آیند، گفت: به همین دلیل این قوانین از نظر بازدارنگی اثر خاصی نداشته و لازم است که در این زمینه قوانین تازه تری وضع شده و قوانین گذشته اصلاح شود تا ضمن اثر قانونی بتوانند نقش بازدارندگی مناسبی نیز داشته باشند.

فرشباف افزود: جلسات بسیار گسترده ای در راستای جرم زدایی از بعضی از عناوین تخلف میان سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه برگزار شده است که می تواند زمینه را برای اصلاح قوانین فراهم کند.

وی تصریح کرد: برگشت به وظایف اصلی سازمان، توسعه صلاحیت های سازمان تعزیرات حکومتی در راستای بهبودی سیستم اجرایی کشور و رضایتمندی مصرف کنندگان از جمله اهداف پیش روی این سازمان است.

لازم به ذکر است، در ابتدای دیدار، مهدی ریاضی، مدیر کل تعزیرات حکومتی قم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این سازمان گفت: سند های چشم انداز ۱۰ ساله سازمان تدوین شده است و برخورد با تخلفات بهداشتی، گران فروشی داروخانه ها، عدم رعایت بهداشت محیطی و کارخانجات تولیدی از صلاحیت های این سازمان بوده و در حال گسترش دیگر صلاحیت ها است.

وی افزود: قوانینی این سازمان در حال نوسازی و به روز شدن است و نظارت و کنترل بازار به صورت مستمر در حال انجام است./837/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات