۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۳۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

تحریف آثار عرفانی از مصیبت‌های جهان اسلام است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عرفان اسلامی دیدگاه کاملی نسبت به انسان دارد، گفت: تحریف آثار عرفانی از مصیبت‌های جهان اسلام به شمار می‌رود.
عرفان اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد هادی هدایت در کمیسیون تخصصی سیزدهمین همایش بین المللی دکترین که در سالن اویس قرنی برگزار شد،  تصریح کرد: اساس عرفان اسلامی بر پایه توحید و موحد است. شهید مطهری در کتاب انسان کامل می‌گوید نگاهی که عرفای اسلامی به انسان کامل دارند در هیچ مکتبی وجود ندارد.

وی بیان کرد: اینکه امام زمان چه برنامه‌های اجتماعی در فضای مهدویت دارد در عرفان اسلامی به خوبی نیامده است و دشمنان نیز به تحریف آثار برخی عرفای ما پرداخته‌اند.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: تحریف آثار عرفانی یکی از مصیبت‌های ما به شمار می‌رود. ضرورت ظهور امام عصر از مهمترین مباحث عرفان اسلامی است.
وی دولت اسلامی را شکوفه ظهور توصیف کرد و گفت: تحقق رحمت نبوی نیز از مباحث عرفانی است که لازمه آن ظهور حضرت ولیعصر(عج) به شمار می‌آید. نگاه غلطی که درباره عرفان اسلامی وجود دارد این است که می‌گویند عرفان اصلا به جنگ نمی‌پردازد در حالی که عرفا از جنگ و شمشیر به عنوان یکی از لازمه‌های ظهور سخن گفته‌اند.
این روحانی پژوهشگر ادامه داد: یاران و وزیران عصر ظهور و دولت امام زمان در روایات آمده است اما ابن عربی به بیان ویژگی‌های این یاران می‌پردازد. بحث تشکیل حکومت امام زمان(عج) و یاری حضرت عیسی نیز در این مباحث آمده است./
۹۲۰۱۰۲/ی

ارسال نظرات