۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۹۷۳۳۸
پژوهشگر مهدوی:

مصادیق فقهی برخی احکام در زمان ظهور ارتقا می یابد

یکی از پژوهشگران مهدوی گفت: مصادیق فقهی برخی از احکام در زمان ظهور ارتقا پیدا می‌کند که ثمرات فوق العاده‌ای دارد.
موعودگرایی

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم خانی ظهر امروز در کمیسیون تخصصی سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت که در سالن اویس قرنی برگزار شد، گفت: مساله مهم برای برقراری عدالت و از بین رفتن ظلم در تمدن مهدوی این است که دریابیم افراد جامعه دارای چه درک و فهمی هستند که به طبع، این افراد تابع ظلم نخواهند بود و جامعه عدالت شکل می‌گیرد.
وی افزود: یکی از بهترین ابعاد این مساله که می‌تواند همگام با تحلیل تمدن فرهنگ مهدوی مورد بررسی قرار گیرد، نظریه روح معناست. علامه طباطبایی در تبیین این نظریه می‌گوید که انسان به دلیل انس با عالم ماده در فهم پدیده‌ها متوجه معنای مادی آن می‌شود در حالی که نظریه روح معنا قائل است معنا زوائد و الصاقات مادی را به همراه نخواهد داشت.
خانی تصریح کرد: نکته مهم این است که فهم گزاره‌های دینی و آیات و روایات به میزان توانایی مفسر در بحث نظریه روح ارتباط دارد. نگاه هستی شناسانه به آیات و روایات نشان دهنده ارتباط ابوت و اخوت در مساله مهدویت است.
وی ادامه داد: این مساله به صورت یک فرهنگ عمومی در فرهنگ مهدوی نمایان می‌شود و انسان‌ها پدری امام زمان و برادری ایمانی را برای خود حس می‌کنند./
۹۲۰۱۰۲/ی

ارسال نظرات