۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۴۹۷۳۸۹
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:

انتظار فرج باید در زندگی و عمل ظهور و بروز داشته باشد

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه انتظار امام زمان(عج) باید در زندگی و عمل ما ظهور و بروز داشته باشد، گفت: برای ظهور اباصالح المهدی(عج) زمینه سازی لازم را انجام دهیم.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی شب نیمه شعبان و پیش از قرائت دعای کمیل در مسجد مقدس جمکران، با عرض تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج)، اظهار داشت: شب نیمه ماه شعبان پیش از ولادت حضرت حجت(عج)، خود به خود از عظمت ذاتی برخوردار بوده است.

سخنران مسجد مقدس جمکران بیان داشت: یکی از مهمترین اعمال امشب احیاء و شب زنده داری است؛ دعای کمیل در شب نیمه شعبان وارد شده است و حضرت علی(ع) در شب نیمه شعبان این دعا را به کمیل آموزش دادند.

وی ادامه داد: در مفاتیح حدود 15 عمل برای شب نیمه شعبان وارد شده است؛ نماز جعفر طیار از این اعمال است که ثواب بسیار زیادی دارد و یکی از بهترین راه های توسل به پروردگار است؛ افضل اعمال در این شب پر برکت، زیارت سیدالشهدا(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تأکید کرد: در حدیثی آمده که در عصر غیبت کسانی نجات پیدا می کنند که دعای غریق(يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلي دِينِکَ) را بخوانند؛ از دیگر دعاهایی که در عصر غیبت به خواندن آن تأکید شده، دعای (اَللّهُمَّ عَرِّفْنى نَفْسَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى نَفْسَكَ لَمْ اَعْرِف نَبِيَّكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى) است.

وی افزود: یکی از بهترین زیارت های امام زمان(عج) در دوران غیبت، زیارت آل یاسین است؛ مراجع و علما تأکید دارند که روزتان را با تلاوت سوره یاسین و قرائت زیارت آل یاسین آغاز کنید و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه دهید.

کارشناس دینی رسانه ملی خاطرنشان کرد: اگر ما یک حدیث درباره امام زمان(عج) بدانیم، این حدیث پیامبر اکرم(ص) است که می فرمایند، افضل اعمال امت من، انتظار فرج است؛ انتظار امام زمان(عج) باید در زندگی ما و در عمل ظهور و بروز داشته باشد.

وی ابراز داشت: انتظار دو نوع است و امروز برخی فقط به دنبال نوع اول آن هستند که به آن انتظار رصدی گفته می شود؛ آیا ما باید خورشید امام زمان(عج) را فقط رصد کنیم؟ کسی که در دریا در حال غرق شدن است، منتظر یک منجی است، اما این انتظار، از نوع اول است، چون اگر دست و پا بزند بیشتر در آب فرو می رود.

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: علائم ظهور امام زمان(عج) را در این حد تنزل ندهیم که هر کسی چند حدیث را کنار هم قرار دهد و بگوید که حضرت در فلان روز ظهور می کند؛ شیعه باید هوشیار باشد و مدعیان کذابی مثل احمد الحسن و سید یمانی را از خود دور کند.

وی اظهار داشت: دشمنان اسلام دارند از علاقه شیعیان و مسلمانان به امام عصر(عج) و مسأله ظهور سوء استفاده می کنند؛ همانطور که در احکام دینی به سراغ مجتهد می رویم، درباره امام زمان(عج) و مسأله ظهور هم به کارشناس و مجتهد آن مراجعه کنیم؛ دشمن ترین دشمنان اهل بیت(ع) به اصل ظهور اعتقاد دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در پایان با بیان این که اهل سنت کتاب های فراوانی درباره حضرت حجت(عج) و ظهور نوشته اند، گفت: ما باید جامعه ای تلاشگر بسازیم و برای ظهور اباصالح المهدی(عج) زمینه سازی لازم را انجام دهیم که این معنی واقعی انتظار است./840/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات