۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۴۹۷۴۲۹
آيت‎الله طباطبايي‎نژاد:

اجرا شدن سند ۲۰۳۰ در كشور از كاپيتولاسيون خطرناك‎تر است

آيت‎الله طباطبايي‎نژاد با گلايه از شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره تصويب سند ۲۰۳۰ گفت: برخي از خود يونسكو گفتند كه اين سند به نظر ما با فرهنگ ايران همخواني ندارد، اما متأسفانه آقايان عضويت را قبول كردند.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در اصفهان، آيتالله سيديوسف طباطبايينژاد، در خطبههاي اين هفته نماز جمعه اصفهان كه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار شد، با تبريك ولادت حضرت مهدي(عج)، گفت: بين همه مسلمانها قطعي است كه انساني ميآيد و جهان را پر از عدل و داد ميكند، همانطوري كه پر از ظلم و جور شده است.

وي افزود: خداوند در قرآن خود وعده داده است كه به مؤمنان امنيت برساند، چنين روزي حتما خواهد آمد البته براي كساني است كه مؤمن هستند و عمل صالح انجام ميدهند، اگر ميخواهيم آن روز به حساب بياييم ولو اينكه در دنيا نباشيم، بايد مؤمن باشيم و عمل صالح انجام دهيم.

امام جمعه اصفهان با تسليت درگذشت عدهاي از هموطنان در حادثه معدن ابراز كرد: دولتهاي ما را خدا توفيق بدهد كه كار اين عزيزان معدنچي به عنوان كار سخت حساب بشود، چه كاري سختتر از اينكه كارگران به عمق زمين بروند و خدمت ميكنند اما كارشان كار سخت به حساب نيايد.

وي با بزرگداشت سالگرد لغو كاپيتولاسيون، ابراز كرد: امام(ره) همانجا اولين فريادش بر سر شاه بلند شد و معناي كاپيتولاسيون اين بود كه آمريكاييها در ايران مصونيت دارند، يعني هر كاري بكنند در ايران مصونيت دارند، اگر آمرکایی ها مقامات بلندپايه ايران را هم كشتند دادگاههاي ايران حق اينكه به شكايت يك آمريكايي رسيدگي بكنند را ندارند.

آيتالله طباطبايينژاد ادامه داد: از همان اعتراض امام(ره) انقلاب شروع شد ولي اين قانون تا انقلاب باقي مانده بود و سال 58 به طور رسمي اين قانون لغو شد، اين يكي از افتخارات جمهوري اسلامي است كه اين كار و اين ذلت را از سر مسلمانان برداشت.

وي با گراميداشت سالگرد تحريم تنباكو، خاطرنشان كرد: انگليسيها ميخواستند به اين وسيله در تمام ايران جاسوسي بكنند كه چندين بار علما به ناصرالدين شاه تذكر دادند و نپذيرفت تا اينكه ميرزاي شيرازي فتوا داد كه هر كس از تنباكو استفاده بكند يا بكشد،‌ در حكم محاربه با امام زمان(عج) است، حتي در دربار ناصرالدين شاه تنباكو نياوردند.

نماينده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به تصويب شدن سند 2030 اظهار كرد: اين سندي است كه دو سال قبل در سازمان ملل به تصويب رسيد و پيشنهاد يونسكو بود كه آموزش و پرورش در دنيا يكسان شود و حقوق انسانها در آموزش و پرورش مراعات شود،‌ اين سند 17 بند اساسي و 169 فرع دارد، بخشهايي كه ما فهميدم واقعا جنايتش از كاپيتولاسيون بدتر است.

وي ادامه داد: سند 2030 به اين معنا است كه هر كشوري كه عضو اين سند شد، بايد همان برنامهاي را كه در يونسكو تأييد شده عمل بكند و بعد هم بايد وزير آموزش و پرورش به يونسكو هر سال گزارش بدهد كه چند تا معلم دارد، چند تا دبير دارد و چند دانش آموز دارد كه اين خود يك نوع جاسوسي است،‌ در اين سند ذكر شده كه دين كاري به آموزش و پرورش ندارد، يعني قرآن ممنوع است، البته ميگويند كه الزامآور نيست، اما الزامآور است.

آيتالله طباطبايينژاد ابراز كرد: در اين سند طرح شده كه نبايد در كتابهاي درسي مسأله جهاد و جنگ مطرح شود، نبايد در كتابهاي درسي مطالب ديني و قرآني مطرح شود، بايد حقوق خانواده مراعات و بيان شود و بعد خانواده را خودشان تعريف ميكنند يا يك مرد و زن، يا دو مرد، يا دو زن كه از نظر آنان خانواده است.

وي گفت: به چه مناسبت ما بايد از آموزش و پرورش خودمان به آنان گزارش بدهيم، جالب اين است كه برخي از خود يونسكو گفتند كه اين به نظر ما با فرهنگ ايران همخواني ندارد، اما متأسفانه آقايان عضويت را قبول كردند، اولا اينكه از نظر قانوني نبايد قبول ميكردند چون اصل 77 ميگويد هر تعهد بينالمللي بايد به تصويب مجلس برسد و شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه با رياست رييسجمهور جلساتش تشكيل ميشود، نيز در اين زمينه كوتاهي كرده است.

امام جمعه اصفهان با بيان اينكه من واقعا نميخواهم بزرگنمايي كنم، ابراز كرد: اين سند از كاپيتولاسيون خطرناكتر است، اين يك نوع نفوذ در فرهنگ ما است و ميگويد حق بچه كلاس اول اين است كه مسائل جنسي را ياد بگيرد، حق خانواده را مطرح ميكنند.

وي با توصيه به نامزدهاي انتخاباتي درباره رعايت اخلاق و انصاف، ادامه داد: ما مسلمان هستيم و اگر مسلمان هدف صحيح دارد با راه صحيح بايد به هدفش برسد، با دروغ نميتواند به هدف برسد، مسلمان نبايد دروغ بگويد، من نميخواهم اين حرف را بزنم اما خيلي قبيح است كه يك كسي بيايد دروغ بگويد به مردم، ميگويند كه اگر ما نباشيم در پيادهروها بين زن و مرد ديوار كشيده ميشود، مگر نميدانيد اين دروغ است، چه كسي اين كار را ميكند؟ چه ارزشي دارد كه براي چهار سال خدا را كنار بگذارد، مگر انسان ميتواند تبليغ سوء بكند، امام علي(ع) ميفرمايد مرد زير زبانش پنهان است، تا مرد سخن نگفته باشد عيب و هنرش نهفته باشد،‌ اين خيلي سخت است، اميدواريم خداوند به دل مردم بيندازد كه مردم كسي را انتخاب كنند كه اصلح باشد./914/۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات