۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۷۴۶
رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد:

نخبگان سبک زندگی شهدا را به دنیا منتقل کنند

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت : نخبگان سبک زندگی شهدا را فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی به دنیا منتقل کنند و پیام شهدا را به جهان برسانند.
بنیاد شهید

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، دکتر کمری در همایش نخبگان شاهد و ایثارگر استان قم گفت: نخبه شاهدبا داشتن نشان ایثار باید متفاوت از سایر نخبگان کشور باشد،‌این نشان ارزشمندی است که نخبگان شاهد و ایثارگر دارند و رسالت ایشان نیز در ادامه مسیر شهدا  ترویج سبک زندگی ایشان در داخل و خارج از مرزها می باشد.

وی ادامه داد: اگر امروز  خانواده ها بخواهند فرزندانشان را که نسلهای آینده انقلاب اسلامی هستند به سبک شهدا  تربیت نمایند باید الگویی داشته باشند و این الگوها در ابعاد روانشناختی ،‌جامعه شناختی  به جامعه معرفی گردد و این وظیفه سنگینی بر دوش نخبگان شاهد و ایثارگر می باشد.
وی اظهارداشت: دوران هشت سال دفاع مقدس دانشگاه انسان سازی بود در آن دوران هم اقتصاد هم اخلاق هم مبانی را داشتیم سبک زندگی شهدا را باید منتقل کرد، ‌اینها الگوهای واقعی هستند که هم عصر خودمان بودند نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شوند.
کمری افزود: بزرگترین مشکل در حوزه فرهنگی مشکلات در حوزه گفتمان فرهنگی با دنیا است سبک زندگی شهدا برای دنیا تاثیر گذار است،‌  ‌باید این سبک زندگی را به دنیا شناساند.
وی اضافه کرد: در این راستا باید گفتمان سازی کرد و نقشه راهی تدوین نمود، نسل امروز ما  قبل از ورود به عرصه تحصیل با فضای مجازی آشنا می شود باید بتوان در این فضا اقدام به تولید محتوا کرد و این محتوا باید کاربردی برای سطوح مختلف  جامعه و سنین مختلف  باشد.
کمری افزود: در راستای تحقق این امر و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال 95 و 96 در مسیر جهاد اقتصادی نیز اقداماتی از جمله تشکیل کارگروه  تخصصی و اتاق فکر در مرکز تشکیل شده و  با ارسال دستور العمل ها در سالجاری این کارگروه در استانها نیز با ارسال دستورالعمل ها در سه ماهه سالجاری تشکیل می گردد.  

رییس مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد و ایثارگر افزود: اجرای گفتمان اقتصاد مقاومتی با حضور نخبگان و ارایه برنامه های کاربردی وظیفه ای خطیر و علمی است که نیازمند دانش روز و شناخت جامعه است و این وظیفه بر دوش نخبگان شاهد و ایثارگر می باشد و ما نیز در این راستا بسترهای لازم را فراهم می سازیم.
کمری تاکید کرد: در کارگروههای استان که ماهانه جلسات خود را تشکیل داده، نخبگان در هر جلسه یک موضوع را بررسی و بسته فرهنگی شامل مفهوم شناسی،‌ساختار،‌آسیب شناسی گذشته و حال و راهکارهای اجرایی موضوعات مختلف از جمله سبک زندگی شهدا و مشکلات جامعه را بررسی و تهیه و بسته کاملی را ارسال کنند تا در سطح کشور اجرایی گردد.
وی ادامه داد: در سال 95 تلاش کردیم تا تجلیل و تکریم از نخبگان شاهد و ایثارگر را ارتقا دهیم، لذا از سال 96 خدمات نخبگان شاهد و ایثارگر همانند خدمات بنیاد ملی نخبگان است.
کمری اضافه کرد: نخبگان ایثارگر امروز باید بتوانند حلقه واسط بین تولید و مصرف را در جامعه ایثارگری پر نمایند،‌این زنجیره خدمت رسانی با حضور نخبگان تکمیل می شود.
وی همچنین دیگر برنامه های حوزه دانش پژوهان را در زمینه اقتصاد مقاومتی بحث آموزش متقاضیان شغل توسط نخبگان ذکرکرد./۸۷۲/د
۱۰۲/ی

ارسال نظرات