۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۹۸۴۲۳
مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

کسی که انقلابی گری را تندروی می داند اصلح نیست

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور پایبندی به ارزش ها را مهم‌ترین ملاک کاندیدای اصلح در انتخابات دانست و بر لزوم تبعیت از ولایت توسط رییس جمهور تأکید کرد.
حجت الاسلام محمود محمدی‌ شاهرودی

حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به ضرورت انتخاب اصلح در انتخابات گفت: بحث اصلح باید در دو بخش فردی و اجتماعی تبیین شود و انتخاب افراد باید براساس این ملاک ها صورت بگیرد.

وی افزود: رییس جمهور باید متدین، متقی و پایبند به ارزش ها و همچنین مدافع ارزش ها باشد و اگر کسی از ارزش ها دفاع نکند اصلح نیست.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تصریح کرد: اصلح کسی است که دلش برای دین بسوزد و ولایتمدار باشد و ملاک این ولایتمداری تبعیت محض از رهبری است به طوری که نسبت به سخنان رهبری «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» نباشد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اضافه کرد: روحیه ایثار، نداشتن روحیه اشرافی گری و تابع محض رهبری بودن از دیگر ویژگی های فردی اصلح است.

وی کارآمدی را یکی از ویژگی های لازم برای رییس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد سکان مدیریت جامعه را در دست بگیرد باید توانایی کاری بالایی داشته باشد و علاوه بر آن داشتن روحیه جهادی نیز یکی از شاخص های مهم در انتخاب اصلح است زیرا اگر روحیه جهادی وجود نداشته باشد کارهای بزرگ بر زمین مانده و توان اجرای آنها وجود نخواهد داشت.

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تأکید کرد: روحیه انقلابی گیری دیگر ویژگی است که برای کاندیدای اصلح باید مدنظر داشت و کسی که نگاه مقطعی به انقلاب دارد و انقلابی گری را حرکتی احساسی و افراطی گری و تندروی بداند اصلح نیست.

وی ادامه داد: اگر امروز امنیت در کشور پایدار است و در منطقه ای که ناامن ترین منطقه جهان است دارای بیشترین امنیت هستیم به علت مدیریت جهادی در بخش امنیت کشور است اما این مدیریت جهادی در سیاست و فرهنگ وجود ندارد و باید این مدیریت جهادی به وجود بیاید.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی در پایان خاطرنشان کرد: داشتن برنامه و پاسخگو بودن نسبت به عملکرد و کارنامه کاری نیز از دیگر ملاک هاست که باید در نظر داشت؛ این دولت در حالی که در 4 سال انرژی و وقت ملت را گرفته است به جای این که کارنامه خود را ارائه دهد بازهم از برنامه های آینده و وعده های خود سخن می گوید./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات