۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۹۸۶۱۶
امام جمعه موقت خرم آباد:

حضور مردم در انتخابات نماد اتحاد ملی است

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اهمیت حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات، گفت: این حضور نشان از مردم سالاری دینی است که اتحاد ملی را به نمایش می گذارد.
متقی نیا

حجت الاسلام قاسم متقی نیا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، برگزاری انتخابات را صحنه تعیین سرنوشت و نماد اتحاد ملی بیان کرد و عنوان داشت: با توجه به آموزه های دینی حضور مردم در عرصه تعیین سرنوشت یک حق و تکلیف است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب و امام راحل بارها و بارها بر ضرورت و اهمیت حضور مردم انتخابات تأکید کرده اند، افزود: حضور مردم در انتخابات موجب نشاط و شادابی جامعه می شود و طراوت را به همراه می آورد.

شرکت در انتخابات آزمون الهی است

امام جمعه موقت خرم آباد عنوان داشت: احقاق حق مردم در حاکمیت را که موجب به فعلیت درآمدن مردم سالاری دینی می شود نیز ثمره حضور مردم پای صندوقهای رأی است.

وی مردم را پشتوانه دولت، مجلس و سایر قوا خواند و اظهار داشت: شرکت در انتخابات آزمون الهی است که با انتخاب اصلح باید تلاش کرد در این آزمون موفق عمل کرد.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه رأی دادن به نوعی ادای دِین است، خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات از نظر عقلی، شرعی و قانونی یک ضرورت است.

وی یادآور شد: این حضور سربلندی و اقتدار نظام را در پی دارد و با حضوری گسترده می توان دشمنان نظام و انقلاب را ناامید کرد و موجبات دلسری آنان را فراهم کرد.

امام جمعه موقت خرم آباد در ادامه بیان داشت: این حضور نشان می دهد که نسبت به تعیین سرنوشت خود و آینده کشور و رفع مشکلات آن بی تفاوت نیستیم و با آمدن پای صندوقهای رأی می خواهیم اعلام کنیم که آمده ایم که برای رفع مشکلات کشور، رشد و اعتلای سیاسی اجتماعی گام برداریم.

وی با عنوان اینکه اگر جامعه را به عنوان یک موجود زنده تشبیه کنیم، این موجود نیازهایی دارد و باید برطرف شود و این نیازها در سایه قانون رفع خواهد شد، افزود: شرکت در انتخابات موب ادامه رشد سیاسی اجتماعی می شود.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه شرکت در انتخابات به حل مشکلات اقتصادی کمک می کند و تضمین کننده آینده کشور است، اظهار داشت: انتخابی سرنوشت ساز است که با انتخاب اصلح صورت گیرد.

وی ادامه داد: نخستین معیار و ملاک انتخاب اصلح تلاش برای خشنودی خدا و رضایت الهی است، برای انتخاب اصلح ابتدا باید شاخصها و ملاکهای اصلح در نظر گرفته شود و معدل گیری صورت گیرد.

امام جمعه موقت خرم آباد معیار دوم در انتخاب اصلح را دخالت ندادن گرایشات سیاسی، طایفه ای و دوستی عنوان کرد و گفت: اصلح فردی است که بی توجهی به ملاحضلات نشان دهد و به آرمانها و مطالبات شهدا توجه داشته باشد، کسی که در سایه خدمت به مردم به گفته رهبر معظم انقلاب کمر بسته وارد میدان شود و مدیریت جهادی داشته باشد.

وی دوری از اشرافی گری، شجاعت در مبارزه عملی با فساد و داشتن پیشینه برخورد با فساد اطرافیان و وام دار نبودن به دیگران را بخش هایی دیگر از معیارهای فرد اصلح عنوان کرد.  

احساسات جایی در انتخابات ندارد

حجت الاسلام متقی نیا با تأکید بر اینکه در انتخابات احساس را دخالت ندهیم، خاطرنشان کرد: انتخابات شبیه به پیامک فرستادن برای بازیکن استقلال و پرسپولیس نیست و به دور از احساس و وابستگی است، برای انتخاب اصلح نباید بگذاریم احساسات بر انتخابات حاکم شود./302/9459/ب1

ارسال نظرات