۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۵۰۰۴۵۴
مطهرنیا:

گفتمان سیاست خارجی دولت دوازدهم صلاح در درون و صلح در بیرون باشد

مطهرنیا لازمه موفقیت در سیاست خارجی در دولت دوازدهم را ایجاد وحدت ملی در درون و پرچمداری صلح در نظام بین‌الملل و منطقه عنوان کرد.
مطهرنیا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، علی مطهرنیا، کارشناس سیاست خارجی اولویت دولت دوازدهم در این عرصه را تعیین اولیت های سیاست خارجی در ابتدای امر دانست و گفت: باید در اولیت به دنبال آماده سازی برای اولویت ها باشیم و در مرحله دوم این اولیت ها را به عنوان اولویت در نظر بگیریم.

وی با تاکید بر این نکته که اولیت در زمینه سیاست خارجی تعیین تکلیف جایگاه و نقش دولت در پروسه تصمیم سازی در این حوزه است، افزود: باید در این زمینه بسیار شفاف و روشن در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه به نمایش گذاشته شود تا در مواقعی مانند اینکه حسن روحانی به مردم وعده داده تمام تحریم ها را مشروط به مجوز رهبری لغو خواهد کرد نظام با تمام قدرت دولت را در عرصه سیاست خارجی یاری کند.

مطهرنیا با اظهار اینکه تعامل مقتدرانه با کشورهای عربی همسو با عربستان نیز می تواند اولویت دیگر سیاست خارجی دولت دوازدهم باشد، خاطرنشان کرد: اگر تعامل موثر و سازنده در بعد بین الملل و منطقه ای برگرفته از تعامل مقتدرانه صورت بگیرد نقش جمهوری اسلامی ایران در حوزه حل و فصل مسایل منطقه ای روشن تر خواهد بود.

این کارشناس سیاست خارجی گفتمان تهران را گفتمان صلاح در درون و صلح در بیرون دانست و تاکید کرد: باید پس از آنکه وحدت ملی در درون صورت گرفت جمهوری اسلامی ایران از طریق دولت در عرصه سیاست خارجی تمام تلاش خود را انجام دهد که پرچمدار صلح در نظام منطقه ای و نظام بین المللی باشد./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات