۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۱۱۹۲
با حضور آیت الله دری نجف آبادی؛

جزء خوانی قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک برگزار می شود

همزمان با ماه مبارک رمضان مراسم جرء خوانی قرآن کریم با حضور آیت الله دری نجف آبادی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.
جزء خوانی قرآن کریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیین ترتیل خوانی قرآن کریم در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه با حضور آیت الله دری نجف آبادی، قاریان برجسته استانی و بین المللی و مردم روزه دار شهر اراک در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.

 این مراسم چند سالی است که آغاز شده و هر ساله با حضور گسترده مردم روزه دار به ویژه نسل جوان و نوجوان روبه رو بوده است و شرکت کنندگان در این مراسم به قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم می پردازند.

 آیین جزء خوانی قرآن کریم با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، انس و توجه بیش از پیش افراد به آیات روح بخش قرآن کریم و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه و بین کودکان و نوجوانان اجرایی می شود.

این مراسم با حضور آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک برگزار می شود و ایشان پس از قرائت روزانه قرآن به تفسیر کلام وحی و کلام مولای متقیان حضرت علی(ع) می پردازند.

 همچنین پس از برگزاری تفسیر قرآن و نهج البلاغه شرکت کنندگان در این محفل نورانی به اقامه نماز مغرب و عشا پرداخته و پس از آن بر سر سفره افطار می نشینند.

برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد، حرم مطهر امامزادگان و مصلاها در این ایام فرصت مناسبی برای انس و تدبر در قرآن است.

شایان ذکر است، برگزاری جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد سیدهای شهر اراک از دیگر برنامه های نماینده ولی فقیه در استان مرکزی است که بعد از نماز ظهر و عصر در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود./842/۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات