۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۵۰۱۳۴۴
مدیر مرکز تخصصی امام خمینی مطرح کرد؛

ضرورت تبیین مواضع رهبر انقلاب از سوی مبلغان رمضان

حجت الاسلام حسین خانی بر تبیین مواضع رهبر معظم انقلاب در راستای بصیرت افزایی مردم از سوی مبلغان ماه رمضان تأکید کرد و آن را از وظایف مهم مبلغان دانست.
حجت الاسلام حسین خانی

حجت الاسلام هادی حسین خانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که قرآن کریم بهترین منبع برای بهره مندی در ماه رمضان است، گفت: رمضان، زمان نزول قرآن کریم است و در این زمان قرآن کریم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) ادامه داد: گواراترین خوراک معنوی برای روزه داران و مخاطبان جلسات معنوی بیان حقایق مطرح شده در قرآن کریم است که باید به صورت قابل فهم بودن برای عموم مردم، بیان شوند؛ البته در کنار بیان حقایق قرآن کریم بیان مباحثی همانند احکام دینی نیز دارای اهمیت است که احکام نیز باید به زبان ساده برای مخاطبان بیان شوند تا در ذهن آنها جای گیرند.

وی تبیین مواضع و دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در راستای بصیرت افزایی مردم را ضروری دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص امروزی جامعه بیان دیدگاه های رهبر معظم انقلاب در جهت بصیرت افزایی مردم از وظایف مهم مبلغان ماه مبارک رمضان به شمار می رود.

حجت الاسلام حسین خانی در زمینه استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای دوری از رذائل اخلاقی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت نزدیک شدن به خداوند و ارتباط با او همچنین پذیرش بخشش گناهان است زیرا شب های ماه رمضان به واسطه برکت های فراوانی که دارد زمینه ساز انس با خداوند است و روزهای ماه رمضان نیز به گونه ای دیگر تأثیر گذار است.

وی ادامه داد: حالت گرسنگی و شکستگی در روز های ماه رمضان زمینه توبه انسان از گناهان را ایجاد می کند و از سوی دیگر فضای معنوی این ماه نیز کمک می کند که توبه مورد پذیرش خداوند قرار گیرد.

مدیر مرکز تخصصی امام خمینی(ره) با اشاره به ویژگی های منبر مطلوب گفت: از ویژگی های یک منبر مطلوب علاوه بر محتوایی که استفاده می شود می توان به شناخت نیاز مخاطب و بر اساس آن سخن گفتن همچنین دوری از سخن های رسمی و مصنوعی و استفاده از منابع موثق اشاره کرد.

وی افزود: ایجاد ارتباط صمیمی مبلغان با مردم نیز ضروری است و ملغان باید تلاش کنند تا جایی که امکان دارد حرف دل مردم را بیان کنند همچنین تلاش کنند آنچه را که قصد دارند به مردم منتقل کنند ابتدا خودشان عمل کنند و سپس به مردم بگویند./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات