۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۵۰۱۹۶۴
آیت الله شفیعی:

۱۵ خرداد یادگار حرکت انقلابی ملت ایران است

آیت الله شفیعی با اشاره به ضرورت بزرگداشت و اهتمام به روزهای۱۴ و ۱۵ خرداد گفت: اندیشه های امام در همه زمینه ها برخواسته از خدایی بودن افکار مقدسشان است.
آیت الله سید علی شفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در دیدار با رییس ستاد ارتحال امام در خوزستان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه 15 خردادماه سال 42 حادثه ای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی که با محو آن چیزی از انقلاب اسلامی نخواهد ماند، عنوان کرد: مردم پس از دستگیری امام راحل(ره) به وسیله ایادی رژیم ستم­شاهی از خانه ها بیرون آمده و راهپیمایی و شعارهایی علیه رژیم سر داده و احساسات خود را ظاهر کردند و رژیم ستم­شاهی پس از مشاهده چنین حضوری بی رحمانه مردم را به رگبار بست و آنچه که نباید انجام می داد را انجام داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق آمارهای آن زمان 15 هزار نفر به شهادت رسیدند، افزود: 15 هزارو 400 نفر در تهران و قم و 600 نفر در بقیه شهرستان ها به دست نیروهای رژیم شاه به شهادت رسیدند؛ امام نیز پس از خروج از بازداشتگاه و اطلاع از مسأله بیان کرد که قلب من فشرده شد و گفت من15 خرداد را تا ابد عزای عمومی اعلام می کنم که از آن تاریخ تاکنون در جای جای ایران اسلامی مراسم یادبود برگزار می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه رحلت امام بر اهمیت 15 خرداد افزود، گفت: بنابراین وظیفه و تکلیف همه انقلابیون، زن و مرد مسلمان ایرانی و جوان ایرانی بزرگداشت و پاسداشت این دو روز به ویژه 15 خردادی است، که یادگاری از حرکت ملت مسلمان ایران محسوب می شود.

آیت الله شفیعی ادامه داد: حوادث آن زمان باید برای عموم مردم منتقل شود تا چراغ انقلاب اسلامی همیشه زنده مانده و شمع آن روشن باقی بماند و مردم مسلمان ایران مسائل انقلاب اسلامی را به یاد داشته و به نسل های آینده منتقل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اندیشه های امام راحل(ره) تصریح کرد: اندیشه های امام الهی بود و در طول عمرشان همیشه از خداوند و اسلام سخن گفته و تنها خدا و دین برایشان مطرح بود؛ بنابراین اندیشه های امام در همه زمینه ها برخواسته از خدایی بودن افکار مقدسشان است.

وی اظهار داشت: رمز و راز ابدیت و تدوام افکار امام در خدایی بودنشان است؛ چرا که هر آنچه برای خدا باشد همیشه رویش دارد و هر چه درباره اندیشه های بنیانگذار نظام اسلامی بگوییم، ناقص گفته ایم./۹۴۵۶/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات