۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۰۱۹۸۸
امام جمعه سپیددشت:

ترویج و تبیین آموزه های دینی راه مقابله با افزایش طلاق است

امام جمعه سپیددشت با بیان اینکه ترویج و تبیین آموزه های دینی راه مقابله با افزایش طلاق است، گفت: برای مقابله با توطئه های دشمن در زمینه ضربه زدن به کانون خانواده ها باید آموزه های دینی را در جامعه تبیین و راه رسم زندگی کردن با الگوگیری از این آموزه ها را به جوانان آموزش داد.
طلاق

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری، امام جمعه سپیددشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به آمار طلاق در کشور، بیان داشت: برای جلوگیری از افزایش این آمار باید در زمینه ازدواج برنامه ریزی جدی تری صورت گیرد.

وی نکاح را سنت پیامبر خواند و افزود: در این راستا باید آموزه های دینی که در رابطه با مسأله ازدواج است، مورد توجه بیشتری قرار گیرد و در جامعه تبیین شود.

امام جمعه سپیددشت با تأکید بر اینکه ازدواج را باید جدای از امور مادی بگیریم، خاطرنشان کرد: در تشکیل خانواده عشق، محبت و مودت امری مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه منظور از عشق همان عشق الهی و خدایی برای شروع یک زندگی مشترک است، عنوان کرد: اگر این عشق عمیق و الهی وجد نداشته باشد زندگی ها پایدار نخواد بود.

حجت الاسلام خاص امیری به نقش والدین در زندگی فرزندان اشاره کرد و گفت: این نقش آنان بسیار مهم است، اگر اختلافی در زندگی جوانان رخ می دهد والدین نباید به آن دامن بزنند بلکه باید در صدد رفع مشکل باشند.

وی ادامه داد: توجه به واجبات دینی، تحقیق پیش از ازدواج امری مهم برای پایداری یک زندگی مشترک است، زوجین ابتدا باید شرایط اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی یکدیگر را قبول داشته باشند.

امام جمعه سپیددشت با بیان اینکه عامل مهم پایداری زندگی، عشق و علاقه است، افزود: عشق های خیابانی که بدون دخالت عقل و منطق شکل می گیرد حاصل آن طلاق و ضربه زدن به کانون خانواده می شود.

زندگی شهدا الگوی نسل جوان قرار گیرد

وی با یادآوری اینکه در دوران جنگ رزمندگان با وجود اینکه هر لحظه احتمال می دادند به شهادت برسند ولی ازداوج می کردند و با عشق و علاقه زندگی خود را آغاز می کردند و امروز فرزندانی نیز از این بزرگان به یادگار مانده است، اظهار داشت: زندگی شهدا باید برای جوانان امروز الگو شود.

حجت الاسلام خاص امیری با تأکید بر اینکه زوج ها باید در زندگی مشترک صبر و بردباری داشته باشند و در سایه ایمان قوی و توکل به خدای متعال برای رفع مشکلات تلاش کنند، گفت: زوجهای جوان باید پیش از آغاز زندگی آموزشهای لازم را ببینند.

وی بیکاری، اعتیاد و عدم آشنایی جوانان در تشکیل خانواده و مسؤولیت هایی که نسبت به یکدیگر دارند را از دیگر عواملی دانست که در افزایش آمار طلاق تأثیرگذار است.

امام جمعه سپیددشت در ادامه با بیان اینکه در سایه ضعف ایمان انسان به پوچی می رسد و آثار زیان باری نیز بر جای باقی می ماند، خاطرنشان کرد: یکی از هجمه های دشمن نسبت به جامعه امروز ایجاد اختلاف و ضربه زدن به کانون خانواده ها است که آسیب های اجتماعی دیگری در خانواده و جامعه برجای می گذارد که باید آحاد جامعه را نسبت به این توطئه ها آگاه ساخت.

وی افزود: برای حفظ نهاد مقدس خانواده بهترین راه و روش آموزش است که باید جوانان را نسبت به مسؤولیت هایی که در یک خانواده در برابر همسر، فرزند و دیگران دارند آگاه ساخت./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات