۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۰۲۱۴۹
به مناسبت نیمه خرداد؛

۱۰۰ برنامه محوری در خراسان شمالی برگزار می‌شود

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت نیمه خرداد و ایام رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و قیام ۱۵ خرداد بیش از ۱۰۰ برنامه در طی سه روز در استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در نشست ستاد گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد استان، با اعلام ویژه‌برنامه‌های نیمه خرداد، اظهار داشت: در راستای تکریم مقام شامخ بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و شهدای قیام 15 خرداد طی سه روز نیمه خرداد بیش از 100 برنامه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بزرگداشت حضرت امام(ره) وظیفه همه کسانی است که به اصول و آرمان‌های امام راحل و انقلاب اعتقاد دارند، افزود: در این راستا مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره) در همه مراکز شهرستان‌ها، شهرها، بخش و روستاهای خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به اینکه برنامه‌های نیمه خرداد در مرکز خراسان شمالی طی سه روز اجرا می‌شود، اضافه کرد: در طی این سه روز تلاش می‌شود تا با اجرای برنامه‌های متنوع به معرفی هرچه بیشتر ویژگی‌ها و جنبه‌های شخصیتی و تبیین ابعاد مختلف زندگانی امام راحل پرداخته شود.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌هایی که برای نیمه خرداد در نظر گرفته شده، همایش دانش‌آموزی از سوی اتحادیه انجمن اسلامی است که در سالن گلشن بجنورد برگزار می‌شود و محفل انس با قرآن هم از سوی آموزش‌ و پرورش در محل دارالقرآن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه در روز 14 خرداد دسته روی هیأت‌های مذهبی اجرا می‌شود، تصریح کرد: همزمان با دسته روی هیأت‌های مذهبی بجنورد، برنامه محوری با سخنرانی حجت‌الاسلام شیرازی، از اساتید حوزه و دانشگاه قم در محل مسجد انقلاب برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه ما وامدار و مدیون خون شهدای 15 خرداد 57 هستیم، خاطرنشان کرد: در راستای تکریم و پاسداشت شهدای قیام 15 خرداد مراسم بزرگداشت قیام 15 خرداد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در محل مسجد حضرت امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه همچنین برنامه‌های مراسم ویژه نیمه خرداد در تمامی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سطح استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم برای اجرای هر چه باشکوه‌تر مراسم ویژه روزهای 14 و 15 خرداد انجام گرفته و دستگاه‌های اجرایی آمادگی کامل را برای برگزاری این مراسم باشکوه و ملی دارند.

وی به تقارن سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد با ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کرده و به ترویج و شناساندن تفکرات و اندیشه‌های امام راحل به مردم به‌ویژه به نسل جوان بپردازیم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: شناساندن و ترویج تفکرات و اندیشه‌های امام راحل به نسل جوان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ به همین دلیل باید دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران در تهیه و تدوین ویژه‌برنامه‌های نیمه خرداد نسل جوان را در نظر گرفته و در راستای تبیین و نهادینه‌سازی اندیشه‌های امام راحل گام بردارند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات