۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۰۲۲۳۴
حجت الاسلام سید آبادی:

برخی از شعار آزادی سوء استفاده می کنند

سخنران حرم رضوی با اشاره به سوءاستفاده های برخی از افراد نسبت به حضور زنان در جامعه، گفت: برخی از شعار آزادی سوء استفاده می کنند.
حجت الاسلام سیدآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان روز گذشته در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی حرم رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) به تبیین آثار سوء گناه پرداخت.

وی با اشاره به وصایای شیطان به حضرت موسی(ع)، عنوان کرد: شیطان خطاب به حضرت موسی گفت «موسی من سه کمین گاه دارم که خیلی ها را در همین عرصه به زمین زده ام که کمین گاه اول، میدان گاه جنگ است».

این سخنران حرم رضوی با بیان اینکه آن وقتی که یک رزمنده به سمت میدان گاه جنگ می رود و برق سلاح و شمشیر دشمن را می بیند که از او خون می بارد شیطان می تواند کار کند، تصریح کرد: در آن هنگام شیطان بیخ گوش او می گوید که اگر بروی کشته می شوی و همسرت بیوه و ثروتت بی صاحب می مانند و آنقدر در گوش او میخواند که برگردد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در اینجا به عظمت کار شهدا پی می بریم چرا که آنها مردانه ترین کارها را انجام دادند، تصریح کرد: در واقع شهدا در نبرد با شیطان موفق شده اند.

وی با بیان اینکه دومین کمین گاه، آن وقتی است که انسان غضبناک می شود زیرا که من بر تمام منافذ خون تو نفوذ می کنم یعنی تو در مشت من هستی، تصریح کرد: در این زمان انسان وقتی حریص دنیا شد گرفتار می شود و این موضوع از نشانه های شقاوت است.

حجت الاسلام سید آبادی افزود: خشم و غضب در همه موجودات وجود دارد و فقط مربوط به انسان نیست و این غریزه مانند غریزه جنسی خطرناک است، اگر کنترل نشود در عین حال انسانی که خشم ندارد و فقط مهر دارد و برعکس، ناقص است و این دو باید در وجود انسان باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی مواقع مؤمن باید غرور داشته باشد، اظهار کرد: وقتی که مؤمن می بیند که حرامی در حال انجام است در این حالت بی تفاوتی و سکوت خیانت است چرا که امر به معروف مهمترین واجب دینی است که همه واجبات با آن اقامه می شوند.

این سخنران حرم رضوی با بیان اینکه نخستین مرتبه امر به معروف این است که از منکر بیزار باشید، تصریح کرد: در واقع مؤمن واقعی نمی تواند نسبت به انجام منکر در خانواده و جامعه بی تفاوت باشد اما در عین حال خشم باید خداگونه باشد و هدایت شود.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به سیمای جامعه ایمانی و اهل ایمان، گفت: در درون این جامعه افراد آن باید نسبت به یکدیگر مهرورزی داشته باشند و در برابر دشمنان خدا و خلافکاران باید خشم داشته باشند و مؤمنان باید تحمل را تمرین کنند.

وی در ادامه افزود: سومین کمین گاه شیطان این است که انسان را با زنی که با او محرم نیست در یک مجلس جمع می کند و در این بین آنقدر وسوسه می کند تا دو نفر را به گناه بیندازد.

حجت الاسلام سیدآبادی در ادامه با اشاره به فتوای امام راحل، گفت: قرار گرفتن زن و مرد در خلوت حتی اگر خلافی هم انجام نشود از سوی امام(ه) حرام اعلام شده است که این فتوا  از سوی کسی صادر شده است که عرصه های اجتماعی را با حضور زنان شاداب کرد و در عین حال از این موضوعات غفلت نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به سوءاستفاده های برخی از افراد نسبت به حضور زنان در جامعه، گفت: برخی ها در انتخابات اینگونه فضا را تبلیغاتی کردند که دیگران می خواهند دیوار درست کنند و شعار آزادی می دادند در حالی که ما ارزش های اخلاقی داریم و نمی توان بدون توجه به آنها پیش رفت./934/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات