۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۵۰۲۴۸۰
آیت‌الله حائری شیرازی:

اسلام با ولایت نعمت و منهای او کفر است

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه اسلام با ولایت، نعمت و اسلام منهای ولایت بلا و کفر است، گفت: وجود داعش در عصر کنونی بیانکر عملکرد انسان‌هایی است که در حق ولایت کفر ورزیدند.
آیت حائری شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسمی که به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت هیأت میثاق با شهدای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در مسجد همین دانشگاه برگزار شد، گفت: قرآن کریم فشرده شده در رحمان رحیم، بسم الله الرحمان الرحیم است.

وی دلیل خلقت مخلوقات را محبت الهی بیان کرد و اظهار داشت: خداوند اهل محبت است و می‌خواهد محبت کند این رحمانیت الهی به سبب رحیمیت بودن اوست چون می‌خواهد محبت کند بشر را خلق کرده است.

آیت‌الله حائری شیرازی درباره اینکه رحمت رحمانی خداوند برای رحمت رحیمی بودن اوست، گفت: خداوند آسمان و زمین را خلق کرده چون اهل محبت کردن است و محبت دارد، این محبت علت رحمت رحمانی می‌شود و رحمت رحیمیه نیز علت رحمت رحمانیه است بنابراین رحمت رحمتیه علت خلقت عالم هستی است.

استاد اخلاق ادامه داد: خداوند می‌فرماید: رحمت من همه چیز را فرا گرفته است؛ رحمت رحیمیه  ریشه رحمت رحمانی و رحمت رحمانی ریشه خلقت است و هیچ مخلوقی نمی‌تواند از این رحمت جدا شود.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری در تبیین اینکه ابلیس و جهنم هر دو شی هستند بنابراین رحمت خدا آنان را نیز فرا می‌گیرد، اضافه کرد: رحمت رحمانیه امانت است همه قدرت ابلیس از آن خداوند و امانت الهی بود اما او از این امانت سوء استفاده کرد و نسبت به امر خدا خیانت کار شد.

آیت‌الله حائری شیرازی درباره اینکه انسان با ناشکری خودش نعمت الهی را به بلا تبدیل می‌کند، گفت: آنچه که از سوی خدا صادر میشود نعمت است، به انسان که می‌رسد تبدیل به بلا و مصیبت می‌شود اما زمانی که بلا و مصیبت به انسان می‌رسد تبدیل به نعمت می‌شود.

وی در ادامه گفت: جهنم بهشتی پر از نعمات الهی بود که برای انسان خلق شد اما او به بدترین چیز یعنی بلا تبدیلش کرد، خداوند در قرآن می‌فرماید: نگاه نمی‌کنید به کسانی که نعمت خدا را به کفر تبدیل کردند، قوم خودشان را در جهنم محل دادند، جهنمی که بد جایی است.

استاد اخلاق در ادامه با طرح این پرسش که چه کسانی نعمت الله را به کفر تبدیل می‌کنند، عنوان کرد: اسلام با ولایت، نعمت بود اسلام منهای ولایت بلا و کفر است، همه اتفاقات و حتی وجود داعش نعمت است زمانی که ولایت را از اسلام قطع کردند این کفر در طول تاریخ به کمال رسید و امروز داعش کمال یافته آن کفر است بنابراین فسادی که در عصر کنونی عالم را فرا گرفته به سبب عملکرد خود انسانهاست.

نماینده سابق مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز داعش برای بازگشت اهل سنت وضع شده تا از راه رفته خود بازگردند، کسانی که پای ولایت ایستادند به سوی نور و آنانی که منکر این امر الهی شدند به طرف ظلمت حرکت کردند بنابراین جهنم محصول خود انسان است.

وی در تبیین اینکه آتش در جهنم وجود ندارد کسانی که می سوزند آتش را از همین عالم به همراه خود می‌برند، گفت: جهنم نعمت و رحمت بود اما به سبب اعمال انسان‌ها تبدیل به جهنم شد، بنابراین هر اموری که از سوی خدا صادر می‌شود رحمت و لطف است و کسی که نعمت را به بلا تبدیل می‌کند انسان است./813/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات