۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۰۲۶۳۱
مدیر کل بنیاد شهید قم خبر داد؛

فعالیت ۲۴ حسینیه شهید در ماه مبارک رمضان

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان قم گفت:‌ ۲۴ حسینیه شهید قم در طول ماه مبارک رمضان فعالیت های گسترده قرآنی را در ماه نزول قرآن دنبال می کنند.
سید جواد هاشمی مدیر کل بنیاد شهید قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سید جواد هاشمی با اشاره به فعالیت ۲۴ حسینیه شهید در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: این حسینیه ها 25 سال فعالیت در حوزه های دینی و مذهبی ، آشنایی با احکام‌، نهج البلاغه،‌ قرآن خوانی و ترویج فرهنگ قرآنی بعد از شهدا و د رمسیر شهدا ادامه دهنده راه ایشان هستند.

وی اضافه کرد: والدین شهدا اداره کننده این حسینیه هایی هستند که مزین به نام شهدا است و در نقاط مختلف شهر قم فعال است و عامل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

وی ادامه داد: متوسط روزانه بین 40 تا 50 نفر و بعضا تا یکصد نفر جمعیت در منازل شهدا که به حسینیه شهید تبدیل شده،‌ گردهم می آیند تا در این جلسات انس با قرآن،‌آشنایی با سبک زندگی اسلامی از طریق  شناخت احکام و فرمایشات ائمه اطهار (ع) داشته باشند.

هاشمی خاطر نشان کرد: این حسینیه ها علاوه بر فعالیت های مذهبی،‌ برگزاری مراسم های عزاداری حسینی،‌ جشن های اهل بیت (ع)،‌ برخی اقدام به راه اندازی صندوق های عام المنفعه،‌ برگزاری اردوهای یکروزه،‌ شناسایی افراد کم بضاعت و کمک رسانی به ایشان را عهده دار شده اند.

وی افزود: بنیاد شهید ماهانه کمک های نقدی هر چند ناچیز و به صورت فصلی اقلام مورد نیاز را در راستای تقویت فعالیت حسینیه های شهدا تامین می نماید./۸۷۲/د۱۰۲/ج

ارسال نظرات