۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۰۲۸۳۳
حجت الاسلام سید آبادی:

گناهان نعمت ها و برکات را از بین می برند

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه این جهان طبیعتش همین است که کارهای خوب و بد در آن اثر می گذارد، گفت: یکی از مهمترین آثار گناهان این موضوع است که نعمت و برکت را با خودش می برد.
حجت الاسلام سیدآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان امروز 13  خرداد در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی حرم رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع)، گفت: در این عالم آثار گناهان فقط به خودمان باز نمی گردد و این اثرات به دیگران هم می رسد.

این سخنران حرم رضوی با بیان اینکه این جهان طبیعتش همین است که کارهای خوب و بد در آن اثر می گذارد، تصریح کرد: یکی از مهمترین آثار گناهان این موضوع است که نعمت و برکت را با خودش می برد.

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: یکی از گناهانی که نعمتها را از انسانها می گیرد ظلم به دیگران است که عامل براندازی است و این موضوع در آیات قرآنی مکرر بیان شده است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، گفت: ملک و قدرت با کفر می ماند اما با ظلم پایدار نیست چرا که ظلم ریشه انسان را می سوزاند و این ظلم شامل ظلم های فردی، خانوادگی و اجتماعی می شود.  

حجت الاسلام سید آبادی افزود: اگر در زندگی روزمره مرزها را رعایت نکنیم و بر آنها مراقبت نداشته باشیم چه بسا خودمان هم به ظلم کردن به دیگران مبتلا شویم چرا که بی محابا حرف زدن و قضاوت کردن هم از مصادیق دیگر ظلم است.

این سخنران حرم رضوی با بیان اینکه هیچ ظالمی از این عالم سالم بیرون نمی رود، اظهار کرد: هیچ چیزی در قیامت سخت تر از سزای ظلم به افراد نیست و در آخرت کار برای اینگونه انسانها بسیار سخت است.   

عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به روایتی از انس بن مالک به نقل از پیامبر اکرم(ص)، گفت: بین انسان تا بهشت هفت گردنه وجود دارد و کسی به بهشت می رود که این گردنه را پشت سر بگذارد.

مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه افزود: راه بهشت اتوبان نیست و عبور از این گردنه ها به راحتی صورت نمی گیرد چرا که راه بهشت جهاد و صبر است و در عین حال بندگی کردن سخت و دشوار است./934/۲۰۲/ب۲

 

   

 

 

 

 

ارسال نظرات