۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۵۰۲۹۹۱
حجت الاسلام سیدآبادی:

بازی کردن با ارزش ها سبب از بین رفتن نعمت ها است

سخنران حرم رضوی با بیان اینکه از بین رفتن نعمتها زمانی است که فرهنگ مردم به جایی برسد که در معروف ها ظاهر سازی کنند و در خوبی ها مانند نماز، امر به معروف و انفاق بازی کنند، گفت: اینچنین جامعه ای گرفتار ظاهر سازی و تصنع می شود که بازی کردن با ارزشها است.
حجت الاسلام سیدآبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد سیدآبادی، استاد حوزه علمیه امروز 14 خرداد در سلسله برنامه های تبلیغی ـ مذهبی حرم رضوی در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) گفت: افزون بر ظلم یکی دیگر از عواملی که سبب از بین رفتن نعمتها می شود این موضوع است که خیرخواهی و خوبی در فرهنگ مردم کمرنگ شود.    

سخنران حرم رضوی با اشاره به این مطلب که فرهنگ دینی به خیرخواهی سفارش کرده است، افزود: در واقع اهل ایمان باید در انجام کارهای نیک و تقوا و پاکی متعادل باشند و حرف و عمل آنان براساس خیر دیگران باشد.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در جامعه ایمانی افراد از قدرت، توان و جایگاه خودشان برای خیر رسانی به مردم استفاده می کنند و اگر فرهنگ مردم به جایی برسد که روح خیرخواهی در آنان نابود شود در این صورت نعمتها زوال می یابد.

وی با بیان اینکه خداوند عزت، اقتدار و آبرو به انسان ها داده است تا در جهت خیر استفاده کنند، اظهار کرد: اگر این عادت در جامعه از بین رفت نعمت ها هم نابود می شوند.

حجت الاسلام سید آبادی افزود: از دیگر عوامل از بین رفتن نعمتها زمانی است که فرهنگ مردم به جایی برسد که در معروف ها ظاهر سازی کنند و در خوبی ها مانند نماز، امر به معروف و انفاق بازی کنند.  

سخنران حرم رضوی افزود: اینچنین جامعه ای گرفتار ظاهر سازی و تصنع می شود که بازی کردن با ارزشها است و از طرفی کفران نعمت و ترک شکرگزاری هم از دیگر عوامل از بین رفتن نعمت ها است.    

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه شکر نعمتها مراتبی دارد، تصریح کرد: شکر به صور قلبی، لسانی و عملی است بدین معنا که انسان با قلب و روح و جانش نعمتهای خداوند را درک کند.    

مدیر کل اسبق اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه خوردنی ها و پوشیدنی ها فقط نعمتهای خداوند نیستند که اینها فقط به چشم مادیون دیده می شود، تصریح کرد: بالاترین نعمت و حجت الهی عقل انسان است که او را از حیوانات و دیگر موجودات متمایز کرده است./۲۰۲/۹۳۴/ب۱

ارسال نظرات